Selasa, 19 April 2011

Borbo Gila Korea.


Dia mungkin bengis seperti singa,
Tapi dia nangis tonton cerita Korea
-150 Juta, Fynn Jamal-

Lagu '150 Juta' nyanyian Fynn Jamal dipasang kuat-kuat. Dan rangkap itu sengaja diulang-ulang oleh Marzuki untuk menganjing Borbo yang selalu menangis tersedu bila menonton babak sedih drama-drama Korea. Daripada cerita lama seperti Lovers in Paris sampailah ke cerita-cerita terbaru seperti Dream High, semuanya dilayan Borbo. Tak ada satupun yang terlepas.

Borbo memang gila Korea. Kalau masuk ke bilik beliau, kau akan berasa seperti berada di negara Korea! Key chain, pelekat cermin, boxer, baju seluar, selimut, kain cadar, hanger, bedak, perfume, buku-buku Korea bahkan lantai pun di mozekkan dengan gaya Korea. Lagu-lagu Korea yang dia hapal tak payah cerita lah..

Itu belum termasuk bahagian makanan. Makanan Melayu sudah dipandang sinis je. Rasa nasik lemak pun dia dah terlupa. Paling koman Borbo akan makan mee dengan serbuk ramen. Sayur nak kimchi je. Fesyen baju, rambut dan janggut pun sebijik macam orang korea.

Facebook Borbo? Kalau kau tengok profile semua dah bertukar kepada tulisan Korea. Padahal Borbo ni duduk Kedah je. Bahasa Kedah pun tak khatam lagi. Hahahaha.

Borbo juga pernah bersumpah yang beliau akan mengahwini wanita Korea suatu hari nanti atas alasan anaknya nak dijadikan salah seorang idol daripada anggota kumpulan K-pop unggul Big Bung. Big Bung ni tak sah cerita la kehebatannya. Satu dunia pun kenal..


Itulah penangan Korea pada Borbo. Sampaikan Borbo pernah cuba menukar nama kepada Jung Ill Woo namun dihalang keras keluarganya.


Okehlah, aku rasa sampai disitu sahaja karangan tipu tipu dari aku. Renung-renungkan dan selamat beramal! Akhir kata, Bahasa Jiwa Bangsa. Mana tau satu hari nanti drama-drama Malaysia seperti Nur Kasih dan Ustaz Amirul digilai di Korea pulak. hahaha.
Sekian.

pst: dulu aku penah tgk cite winter sonata satu episod. disebabkan belajar di asrama aku tak leh la tengok sampai abeh.. haaha. satu lagi cite east of eden kat tv2.

pst: oh ya smua crita2 kat atas dan nama2 tu aku google je. hahaha.

31 ulasan:

mamai berkata...

wa tak leh tahan ini citer korea

sharamli berkata...

bukan main lagik karangan tipu-tipu dia..ha3

beautiful_rose berkata...

karangan tipu2 ke...pengalaman sendiri nieh?


ahahahahah =p

K2r~90 berkata...

Whaha aq baru nak puji ko mat jiwang lyn korea,, hehe



aq x pernah ag tgok sonata musim salju tuh smpai abes takat tgok ending jer.. keh2x ..

Lea Isnawi berkata...

aku pun layan winter sonata
tpi sgt lembap kot jalan citernya..huhu

pensukebulan berkata...

haha adus terasa. tapi aku tak kronik seperti borbo lah yang pasti. :D

balqissy berkata...

ala... baru nk kenal2 ngan Borbo.

pssss.. lame x dengaq cite. hang p mana? (cubaan khatam bahasa kedah)

oranglidi berkata...

mamai,
-hahaha.. knapa uncle? layan gak nampak. haha

sharamli,
-haha. mesti a. ak buat kajian kot untuk entri ni. hahaha.

beautifulrose,
-kih4. mana ada pngalaman aku. apa yg ak crita dlm blog ni 78 peratus rekaan.

kanakribena,
-hahahahahhahahaha. mat jiwang korea ye. mcm hampeh je bunyi.
-oo.. ending. aku tengok takat yang rambut kaler perang tu kuar je. pastu ak da x paham.

lea,
-hahaha. ooo.. layan gak ko. he he he. ak tau ko suka makan spagethi karbonara. ahahaha

pensukabulan,
-trkejut ak ko komen sini. hahaha. saja je entri ni. jgn terasa ye. rekaan smata2.
-borbo die hard fan kot.

balqissy,
-aik org ganu kecek kedoh plop? haha
-ak ada je sini. x pi mana2. aritu ak keja area u.m. nak msej ko tkut sibuk lak. haha.

@amabanzai berkata...

ohh layan juga koreanya. heheehheh

anis berkata...

alaaa
ngaku la terlayan cte korea kan
klo x , cm ne ley terpk ..

K2r~90 berkata...

OOO ko maksudkan hero tu ek..

oo aq ase ending die hiro n heroin tu kawen kot..

acece tiut ape name mat jiwang korea.. [ ok aq typu je ni]

oranglidi berkata...

ama dgn anis,
-Sumpah aku tak penah layan. hehe. percayalah. aku tulis saja2 je la. sbab rmai bloger duk cita psl korea je skang. haha.
-ama, rmbut ko mcm plakon korea kan? hahaha

putera aftus berkata...

hmmmm...

K2r~90 berkata...

ase mcm ade komen td .. x publish plak die hehe ..

oranglidi berkata...

kanak ribena,
-ahahaha. lmbt lak ak approve.
-oo.. hepi ending la kan.

putera aftus,
-apo?

putera aftus berkata...

kalo x puas hati nga n aku, meh aku slow talk sket kt blik. haha

oranglidi berkata...

apola. borbo tu xwujud la. rekaan semata mata. sbb tu ak tulih crita tipu2. deng. wuhuhu. cis.

Tanpa Nama berkata...

best woo cerita korea
hahaha..

baik aku layan anime. jd jepang punya org. bini org jepang

oranglidi berkata...

rozami,
-ko tak abeh2 dgn anime ko. haahhaha.

Aleen Aiden berkata...

hahah!aku duk terpikir macam manela mozek style korea tuh.cit!

btw,lagu fynn jamal 2 aku baru sebulan ni lah dengar.lagu 2 kewl!heh~

Azie berkata...

ak ske lgu tu jgk... hehe

oranglidi berkata...

aleen,
-aku pn xtau camna mozek korea. hahaa.
-ui. lyn jugok lagu tu upenye.

azie,
-hhaha.. best kot lagu tu. boleh la mnang juara lagu.

ishiko berkata...

ahahaa.. laki pun ade eh gtu... ^__^

@amabanzai berkata...

yeke rambut aku macam pelakon korea? Hahahhahahahaha.

Dorang yang tiru rambut aku dulu. Heh

oranglidi berkata...

ishiko,
-aku rasa ada je. tapi cite diatas ak reka ja. haha

ama,
-hahahaha. ak ad baca entri ko dulu2 yg rmbut cm plakun laki2 nama apa ntah tu. sama lak ak tgk . cis.

Fakur berkata...

ada satu hari tu kat tv ada full house. saya pun siap2 nak tengoklah. ingatke sitkom yang budak kembar olsen berlakon. rupa2nya drama korea. cis tertipu den.

oranglidi berkata...

en fakur,
-hahahha. marie-kate olsen tu pun layan gak ke?
-hehe. fullhouse penah popular satu ketika dulu. lagu dia sedap.

K2r~90 berkata...

fakur
hoh citer ape tuh weh

encheck lidi
weh tak kan wter sonata je der pernah tgok ?? ase muskil plak tetibe.. heeeeeeeeem T_________T

oranglidi berkata...

ribena,
-takkan cite fullhouse x tau! aku tau lagu dia. hehe
-winter sonata pun x abeh tgk le.

Frodo Baggins berkata...

sejak bila kau layan ni weh? meh layan lagu korea fav aku .. woohooo Nell!

Awkward April berkata...

haha. bobo camtu ek? kalah alia