Isnin, 5 Disember 2011

Video untuk kita: Knowing Your Origin

Sebelum bizi melanda ni, ingin aku bingkiskan buat para pembaca blog ni dengan sebuah video hasil bikin member-member aku. Sebuah video tentang kejadian manusia dari sudut pandang Al-Quran dan Sains.

Video ini baru saja siap dan ia satu projek murni yang mencampurkan klip video dari You Tube dan video sendiri berasaskan potongan ayat dalam surah AlMukminun (ayat ke 14).

Semuga memberi manfaat dan selamat menghayati kehebatan ciptaan Tuhan.




"If there is a creature, there must be the creator. As Muslim, we believe that Allah SWT is the Greatest Creator. His creation is so complex and unique. One of His best creature was us! Human.

Allah SWT mentioned in Al-Quran how He created human from one stage to another. (Refer to Surah Al-Mukminun verse 14). This verse was proved rightful by scientist.

This short video made in completion of Islamic Knowledge & Science course project. The video explains the stages during human creation. Hopefully, we can realize and understand the greatness of Allah after watching the video." -Dari penerbit video-

Sekian, terima kasih.

pst: Bila aku tengok video ni, aku rasa nak belasah je orang yang buang anak merata-rata. Ingat senang ke penciptaan seorang bayi tu? Kalau bayi tu boleh dicipta guna mesin lain la.
pstt: slamat berasyura!!

16 ulasan:

cimöt berkata...

hebat kan??

Allahu akbar..

putera aftus berkata...

dan video ni ade muslim version of morgan freeman. ya. aku tak tipu. memang ada iras-iras.

Duniakuabstrak berkata...

perghh..nice video project

Niza Romli berkata...

Subhanallah...
teringin nak mengandung tapi belum ada rezeki ;(

sharamli berkata...

d0raem0n p0n takde mesin cipta baby kan..he3

K2r~90 berkata...

teringat subjek bio kat matrik.. nape lar ang tak wat time aq nak exam bio dulu

Muna rahimah berkata...

Nice video ! :')

ciK LyndaWawa berkata...

allahuakbar......

Ceiler Mun berkata...

nice video. ni aku rasa nak kahwin ni. hehe. :P


Allahuakbar.

Ceiler Mun berkata...

nice video. ni aku rasa nak kahwin ni. hehe. :P


Allahuakbar.

Mutiara Bernilai berkata...

rindunye nak cium baby,,
bau dia buat jiwa kite tenang je..
bau insan yang tiada dosa..

:)

Mutiara Bernilai berkata...

lupe. baru abes tengok, td internet slow..hm, hebat kan Allah?

pst. itu, di utp kah?kawan kamu loghat mcm kelate jah..

Farihah Ahmad berkata...

honestly bro, aku tak tgk vid tu. Sbb wifi connection kt UIA menafikan hak aku utk menonton vid online oh sungguh zholim. apatah lagi aku terasa bila teringat entry prev ko yg abt komen without reading tu. tapi aku read tadi. betul2 tau.

cuma, aku terklik jugak "catat ulasan" hang tu. addicted mungkin?








woi apa aku merepek nih???

oranglidi berkata...

cimot,
-btul. Hebat. paling hebat.

aftus,
-ah ko, x abih2 dgn morgan freeman.haha.

d.abstrak,
-trimas kasus ya

pn niza,
-insyallah lama2 ada la rezki tu.

sharamli,
-hehe. yeke?

maisarah,
-haha. mane la ak tau, ak pn x tau bio. biol ade la. hah

muna,
-trima kasih sudi snggah sini!


ciklynda,
-trima kasih gak sudi snggah sni
-Dia Maha Perkasa.

Bell,
-tima kasih sudi tonton. moga dpt kebaikan brsama
-apa lagi, dah smpai seru tu.

mutiara,
-btul tu. bayi mmg suci. bau sedap.
-ha, dia tu org ganu. besut. dkat2 a dgn klanten. hehe.

oranglidi berkata...

farihah,
-hahaha. xda pasal la. tenet down nk wt cmna kan. boleh tgk lenkali. haha.
ada usaha tu yg pnting. keh3

vampire's lovex berkata...

tererrrrrrr... kem slm kt kwn ehhh...hehe