Ahad, 27 November 2011

Mana posisi kita?

Seseorang yang baik selalu digambarkan dengan perkataan-perkataan berikut:

Sebaliknya, yang tidak elok kebanyakannya:

Tapi ada yang mengambil keduanya... ataupun boleh dikatakan overlap:

Contoh yang kita selalu dengar:

"Eh minah tuu.. Semayang tak tinggal, tapi mulut macam puaka"
"Eh dia tu.. Aurat tak tutup tapi baik gila."
"Eh mamat tuuuuuuuuuuuuu.. Penyayang, hensem, pakai kopiah, tapi ego nokhorom"

Dan lain-lain.

Jadi, dimanakah posisi diri kita sendiri?
Dan posisi manakah kita PATUT BERADA?

"mana ohh mana" - lagu Aizat tibatiba berkumandang.

Selamat menyambut maal hijrah.


psst: mana perginya April-Apairofeye dot blogspot??Kalau ada sila angkat tangan. huhu

24 ulasan:

Niza Romli berkata...

posisi sy sekarang dalam proses..baru berhijrah derr.

bulih terima dop? huuhu

norfaridahanum berkata...

saya pilih tengah2. bersederhana. wasatiah. mutawassitah.eh? haha

ko try url nih tgk

http://www.weddingkami.com/habib-hanum

bact. berkata...

erkkk
terasa nehhh

Tanpa Nama berkata...

wah. aku setuju!
kehkeh.

apa yg aku setujukan. ._____.

eh btw cakapwa, aku paling suka entry pasal pau kau tu. terbaik wa cakap lu! kihkihkih xD *tetibe lagi*

Bella Bell berkata...

kebetulan! aku pun tengah dengar lagu mana oh mana. hahaha.



emmm. posisi aku? hmmm.

asyrafNAKjadiLEBIHbaik berkata...

posisi overlap...
posisi yg sepatutnya, yg baik2 je, namum mane mungkin boleh jadi sempurna.
posisi terbaik, yg baik lagik byk, yg jahat sikit2, dan berkurangan.
tambah lagi satu unsur dlm baik2,iaitu kerap bertaubat.

Bwalking n follow here.!
salam maal hijrah!
to my blog - Acapsuur (>,<)

k2r evolution berkata...

der tertinggal satu jer

'K2r tu dah ler perasan HENSEM tapi sebenarnye KACAK jer'


>http://pernahterfikir.blogspot.com/

Saiazuan berkata...

hmm kdng2 try nasihat, tp tak makan nasihat gak.. skrng medium baik untuk bernasihat adalah blogging :)

salam maal hijrah, semoga tahun baru ni membawa kita ke sesuatu yang lebih baik :)

cikpia berkata...

aku posisi tengah. kalau main bola, aku midfielder. he he.....

jahat tak jahat sangat. baik tak baik sangat. yang sedang2 saja bak kata iwan.

oranglidi berkata...

pn niza,
-btul2. smua orng dalam proses. samada baik atau buruk ja.

hanum,
-wasatiah tu gapo?
-alamak, stil xleh tgk..


bact,
-haiyya.. lek2.

tanpanama,
-sapa ye ni? heran2..
-apapun trimas. entri pau? ahahaha. da try blum?

bell,
-haha. kebetulan yg xdsangka

asyraf,
-peh, nama pn dah bagus tu. nak jadi lebih baik.
-memang smua xsmpurna. patutnya kawasan overlap tu brtambah kecil berkadar terus dengan masa.
-trimas snggah weh.

cikbawang ke maisarah?
-hehehhehe.
-tiba ja hemsem.

saiazuan,
-btul2. klau dpt guna medium yg ada sbaiknya tu bagusla. hehe.
-salam maal hijrah bro!

cikpia,
-kih3..ko men bola ke? heheh

blog-tips-kurus berkata...

Salam Maal Hijrah. semua orang nak jadi baik.. :-)

[z@ck] berkata...

huhuhu.bila tgok gambar tu baru sedar yang sebenarnya byk lagi yang kurang pada diri sendiri.kena muhasabah diri lagi ni.salam maal hijrah! =)

Anis Mohd berkata...

jahat dan baik skit

DuniakuAbstrak berkata...

kekadang teroverlap..haih

Mutiara Bernilai berkata...

hmm..

hmm..

tu la..,,mutiara pun byk overlap..

fiufiufifu~

unknown berkata...

aaa..xsure la.

*jap g tgk cermin jap!

cimOt berkata...

to be a better than yesterday..

weyhhh..ang kena tag..hihihi..

ko pi tak kenduri kawen hanum??

oranglidi berkata...

blogtipkurus,
-btul tu. slamat berkurus.

zack,
-baguih hang ni. hehe.

anis,
-ece.. pdahal baek.

duniaabstrak,
-itu biasa dong.sama la kita. hehe

mutiara,
-fiufiu tu ape?hehe.

ieda,
-hehe,kalau tgk cermin ada jawapan ye

cimot,
-baguih2.
-tag? hahahaha. dahla candidddd. gambo ak xltak sni.
-hajat nk g gak.

cimOt berkata...

aku emel kat ko nye emel tu..cakapwa@gmail.com

Wanie-san berkata...

Like.
Rasanya susah nak jumpa yang posisi 1st tu.

Peringatan untuk diri sendiri juga. Muhasabah diri..

unknown berkata...

ade la..kalau x xde la pepatah cakap "G BALIK CERMIN DIRI LA DULU DERRR!"

eh jap. tu pepatah ke?

missSenget berkata...

err...


err.. kat mana eh..??

Y__Y

sharamli berkata...

p0nteng kelas termas0k? ha3

budak ice berkata...

overlapp la kot ~~ T_T susahnye nak jadi sempurna mcm kategori first tu..