Isnin, 12 November 2012

Kaukah Khadijah itu? : Episod Akhir

"Apesal kecik sangat dia ni? Macam budak je. Tapi muka boleh tahan" getus hati aku.

Usai bersalam dengan ayah nya aku mulakan sikit soal jawap.

"Pakcik orang sabah ye?"

"Sarawak. Hehe" kami gelak sama-sama.

"O.. memang saya dah agak tadi. Muka kawan saya dari Borneo ada iras2 dengan pakcik."

Lepas tu baru la aku mula tanya pasal anak beliau.

"Yang ni ke yang nak kerja tu pakcik? Ni sementara tunggu result kolej ya?"

"Eh,tak. yang tunggu kolej tu kakak dia. Ini si adek. Baru tingkatan 4. Sementara cuti sekolah ni boleh la dia kerja sikit-sikit."

"Tingkatan 4 rupenye... Patut mcam budak." kata aku dalam hati.

Akhirnya masih belum berpeluang la aku mencari Siti Khadijah..  Sebenarnya pak sedara aku ingat kakak dia yang nak kerja tapi lain pulak jadinya.

Tambahan, dua-dua dah berpunya. Keh3.

Sekian saja kisah sedih aku kali ini. Macam-macam..

ps: akhernye jumpe jugak si Lumut setelah hampir 2 tahun tak bersua.

7 ulasan:

sharamli berkata...

Amboi

kasutburok berkata...

aduh.tak jadi pulaj nasik minyak ji.ak tunggu lain kali la plak.hehe

Tanpa Nama berkata...

hahaa..
sia2 bersemangat nak baca ending..

-anis mohd-

lumut berkata...

hi..patot la tersedak..hehe

Muhammad Rafiq bin Hasrudin berkata...

takpe.. nice try..hihi

kueh bakar berkata...

berpunya tapi belum betol-betol berpunya..

aque berkata...

Hahaha... semangat nak bace ending...

Tape la... belom sampai jodoh....
Usehe lagi...
^____^