Selasa, 6 November 2012

Kaukah Khadijah itu? : Episod 1

Pagi ini aku begitu eksaited.

Tidur malam tak lena. Asyik memikirkan tentang panggilan telefon pak sedara aku semalam.

"Esok ada staff baru masuk.. Anak kawan uncle. Nanti tengok-tengok kan dia. Ajar apa yang patut."

"Tambahan pula dia ni lawa. Mana tau ada jodoh awak tu dengan dia." kata pak sedara dalam nada yang gembira.

Aku sekarang kerja sementara dengan pak sedara. Sambil timba ilmu serba sikit.

Pak sedare aku ni memang suka kenen-kenen kan orang.

"Tolong cari kan jodoh untuk aku ka?" - Fikir aku seketika..

Pagi tadi aku bergerak ke tempat kerja awal..

Dan bila sampai saja aku terus usha. Sapa la gerangan staf yang dimaksudkan.

Tunggu punya tunggu akhirnya ada beberapa kelibat perempuan lalu lalang di kedai tempat aku kerja.
Namun semua yang lalu blah begitu saja. Seperti angin.

Tepat jam 8.50pagi, aku melangkah untuk bukak kedai.


Pummm... Jantung aku berdegup kencang.. Seorang gadis datang dengan bapanya di depan kedai.

Bersambung..


ps: ni kesah 100% benar berlaku harini.

9 ulasan:

Niza Romli berkata...

Mcm saspen ja ni

dania berkata...

pewwit... nt kalau nk kawen jgn lupa jemput. haha

Arai Lekir berkata...

fuiyoo

cimöt berkata...

tak sabar gua mau bace yg seterusnya...

Muhammad Rafiq bin Hasrudin berkata...

wow. maverles!

Qiez Medusa AR berkata...

hamboiiiiiiiiiiiiii!

lepas ni bertambah semangat la lu bekerja orang lidi! haha ;)

fadh ^_^ berkata...

pehh pehh pehh pehh. hahaha :P

lumut berkata...

ehemmmm ni permulaan utk bau nasik myk?=p

lumut berkata...

kedai pakcik kau dgn komuter serdang dekat x? hehe.. nk crik kije..=p