Isnin, 3 September 2012

Peristiwa Tamat Pengajian [merdeka]

Beberapa peristiwa bersejarah berlaku dalam hidup aku dalam sehari dua ni (1 dan 2 September).

Hari tu abang aku berangkat menyambung sarjana di luar negara. Esoknya pulak aku tamat pengajian sarjana muda.

Berkalung-kalung rasa syukur ke atas Dia yang Mencipta. Sakitnya penantian ini cuma Dia yang Tahu.

Rasa seakan tak percaya. Nikmat ini mungkin bukan semua dapat rasa. Jadi memang bersyukur benor sebab terpilih untuk merasa nikmat sebegini.

Keluar dewan peperiksaan tadi aku macam bingung sebab baru habis perah otak. Tapi bila muncul sorang kawan ucap tahniah, barulah aku tersedar.

Jugak ribuan terimakasih buat mereka-mereka yang hadir dalam hidup dan tak putus-putus memberi sokongan dan dorongan selama ini. Ibubapa, keluarga, pensyarah, guru, teman, anda-anda dan semua sekali. (walaupun ramai antara mereka tak tau aku menulis disini)

Semoge berkat dan sukses. Menuntut ilmu takkan habis disini saje, ye dak?

Tu je.


ps: merasa ramadhan, raya, merdeka dan ni pulak habis belajar. memang gembira dan terharu pulak.

6 ulasan:

Fakur berkata...

tahniah. berakit2 dahulu, berenang2 kemudian, bersarjana muda dahulu, bermaster berphd kemudian...

oranglidi berkata...

en fakur,
-timakasih22. betul gak tu. mane tau ade rezki dan umur, leh sambung kan?

qatrunnada berkata...

tahniah.
xsaboo nak daftar degree..
blajar sampai bila2 pon xkan abis. sbb hidup memang utk belajar.
dan lgi bnyk kita belajar lagi bnyk yg kita xtahu dan xfaham.

oranglidi berkata...

qatrunnada,
-huhu. gudlak la degree nanti ye. blajo tinggi2 tapi jgn lupa lak jejak tanah. huhu.

betul2.

maira berkata...

wahh da habis yer..congrats lah..next year aku plak akan rasa macam kau hehe

oranglidi berkata...

Trimas mairaaa . Wah. Xlama dhtuu.


Eh. Lame x jmpo ko. Haha