Isnin, 19 Julai 2010

puisi si puteh

Perhatian: Post ini di copy paste dari http://puisisiputeh.blogspot.com/ sebuah blog perkongsian 3 member yang dahulunya sibuk menjual produk secara MLM di kedai-kedai kawasan Hulu Perak. Anak-anak muda ini kini kian menjauh kerana atas alasan kerjaya selama 8 bulan. Untuk pengetahuan lanjut sila lawati sendiri karya-karya kreatif mereka di blog yang diwartakan.

Tajuk: Ini Kisah Kucing


wroted honestly by: Putera Aftus (Engineer Petronas)


ade seekor kucing. hidung kucing itu besar. lebih besar daripada kucing2 lain. bersusuk tubuh yang kecil. kucing itu kelihatan seperti tidak seimbang semasa berjalan. kadang kala, kucing itu tersadung hidungnya semasa berjalan. alangkah kasihannya kucing itu.

kadangkala, apabila si kucing mahu makan, makanan yang kucing itu makan termasuk kedalam hidung kucing itu. kucing itu sangat kasihan. oleh sebab itu, ketika kucing itu terbersin, seketul ayam pon tidak mustahil untuk kucing itu hamburkan dari hidungnya. hidung kucing itu sangat besar.

apabila kucing itu sudah besar. hidungnya turut ikut membesar. yang peliknya, telinga kucing itu juga turut membesar. tetapi, kucing itu sangat berani. pernah beberapa kali, kucing itu membunuh naga yang berkeliaran di hadapan rumah jagaannya. hal ini disebabkan oleh ilmu persilatan kucing itu yang sangat tinggi. jika terkejut, habis luka2 kawan2 kucingnya dibelasah.

kehebatan kucing itu sangat tidak terlawan. walaupon hidungnya besar, si kucing mampu mengusir sang anjing yang mahu menawan kawasan jagaan kucing yang berhidung besar itu.

sekian kisah kucing.

psst: maaf, aku tiada konklusi untuk disimpulkan setelah membacanya. yang ada cuma ketawa berdekah-dekah.

20 ulasan:

-hazen berkata...

apekah?

penat juga gua baca ulang2.

FarhanaDr berkata...

Erk!!! Aku lagi laa.. Rase mcm nak pi ukur idung kucing tu jek.. :p

I n n z berkata...

saket dada kontrol gelak .

lea berkata...

apa nama kucing tu??

Razman berkata...

kucing tu yg bodo ke, penulisnya? haha

beautiful_rose berkata...

aku macam x paham pe yang cuba nak di sampaikan tu?

Anis berkata...

imaginasi kanak2 tadika kah ?

Koyuki berkata...

gua jadi tak paham ni (garu kepala)

syahira ariff berkata...

kau rasa taik idung kucing tu besar mane ek?

faizal berkata...

err...

jo berkata...

amenda ni? ciss...

Frodo Baggins berkata...

rasa

Frodo Baggins berkata...

bahagia

Frodo Baggins berkata...

mau

Frodo Baggins berkata...

ukur

Frodo Baggins berkata...

hidung kucen itu

Frodo Baggins berkata...

mesti sama besar dgn hidung rajenah kicap!

Diari Kampung Tengah berkata...

lawah gila dah dong... kena tb aku cam ni kah kah kah!

lumut berkata...

nak mengamok xde conclusion dr kau.boleh?

oranglidi berkata...

hazen, huh. dia kena baca sekali jaa. xyah ulang. hehe

drFarhana, ukur la. hehe.

inz, jgn kontrol sgt. lepas je.

lea, er.. belum bagi nama lagi. hehe

man, kucing jarang ada pnyakit bodo.. penulis tu lagi a x . ntah. sapa bodo pn ak x ngerti

rose beuti, uih... hahahaa. wat2 pham ja

anis, mungkin2.. tadika dulu ak pun slalu pikir mcm tu.

koyuk, rilek2. gaaru sbab ad klemumur?

syahira, kalau kucing selsema ada taik idung ka?

peja, o

jo, haha. rilek2

fro, cih. krg ajar.

diari kmpung tgh. haha. siap kena tb. ang x cucuk ke dulu?

mut, ko bc konklusi mmg a boleh ngamuk.