Sabtu, 3 Julai 2010

kisah tentang seorang kuli dan bakal cikgu

"Mentang-mentang Belanda menang, laju je aku order jus oren satu.."

Di kantin, surau, tengah jalan.. semua tempat aku akan buat benda ni..

> Senyum dan angguk kepada student yang bakal jadi cikgu. (cikgi) < Bila nampak bakal cikgi-cikgi, aku akan senyum. haha. Kalau ada rezeki, senyuman akan tersambut. Kalau dia buat muka, aku tak kisah. Ya lah, status aku sebagai buruh dan kuli membataskan segalanya. hak ptuih.

Tapi pada suatu hari, time aku tengah bawak moto, aku pun tegur la sorang tu sambil angkat peace. Tiba-tiba!! , .... lain kali lah aku cerita. Nah ambik layan lagu yang duk main dalam kepala aku ni ha. Ada belambak lagi lagu yang aku mau letak, buat masa ni dengor je yang ni. Lagu Medicine macam Muzakarah Lalang dan Derita Seorang Filosuf pun boleh buat kepala terangguk-angguk.













Walaupun muka biasa-biasa, suara sedap brader!

pst: banyak benda mau cerita, tapi x tau mana mau mula.

14 ulasan:

JMR berkata...

hahhaa..byk benda nk citer pon sush gk kan..taktao mana mau mula..

putera aftus berkata...

huh, brazil kalah.. ghana pon kalah.. lepas ni spain kalah pulak.. baru sedap..

al-lavendari berkata...

kalau tak tahu mana nak mula cerita, silalah mula dari awal.

tetapi kuli yang sorang tu, yang dari gua musang tu, lain pulak.
orang angkat peace kat dia ! mengapa ek ?

zonaku berkata...

lagu2 menyengat!

kadangkala takut nk dengar semula...


suka nk tgk team y x pernah menang jadi juara world cup, bosan dah asyik y pernah menang jer...

Mimie.Candy Cane berkata...

ape kes main citer sekerat2 ni...x ske tau..


tu sume lagu masa aku masih bersaiz kecil..

Kuwe berkata...

taste kita macam sama ja untuk minggu ni. kehkeh.

hidup rock kapak, rock wang, dan rock rat.

AkuAyie berkata...

la....baru nk suspen dah x nk crite bg habis...

potong stim la bro. haha

Aleen Aiden berkata...

klo spain mng worldcup aku blanje ko jus oren bergelas2 ek.keh3

Muhammad Rafiq Hasrudin berkata...

ini cakapwa yang dulu ke?

KasutBurok berkata...

aish...sambung2 cite tuh..

anis berkata...

mulakan dengan bismillah .. :)

nadia berkata...

haish. lame dah aku tak jalan blog ni.

oranglidi berkata...

jmr, btul skali tu

afts, hahaha. rilek2. ko sokong ghana kan?

pak al, mula dari awal tu payah tu.. er.. ku li tu lain pakk!!

zonaku, lagu menyengat! haha, jgn takutt..

mimiau., haha.. cerita tu mmg tergantungg.. saiz bukan ukuran mie. hehe

kuwe, segeng la kite! ahahaha!

ayi, haha. tu la, x smpat nk smbung

aleen. sepp!

rafiq, x sama ka?

kasut baru, nanti2 la.. layan lagu tuuu dulu

anis. waahhh. btul3.

nadia, ahaha..xpe2.

kembang x terhalang berkata...

kemudian??


((lagu2 kembang terhalang mmg sesuatu)) keh3x


>>___<<