Isnin, 20 September 2010

Ayah Ping di Terengganu, tak semestinya seluruh rakyat Terengganu sesat..

Pantai Megabang Telipot & Pantai Teluk Ketapang in memori

Raya tahun ni memang nostalgik dan penuh memori ke'Terengganu'an.

Iya lah, beraya jumpa member sekolah rendah yang sekian lama terpisah..
Member yang sesama terjatuh dalam parit, sesama main gasing, bedil buluh, member masuk hutan, member mengaji quran, buat wau, lawan pemadam getah, lastik tupai, banding buah getah, naik basikal atas bukit sampai pecah tayar, cari orang kenit belakang sekolah dan lain-lain aktiviti yang hebat dari cerita upin dan ipin. Kartun yang dapat lawan pengalaman-pengalaman kami cuma Usop Sontorian dan Anak-anak Sidek je.


Sembang-sembang pengalaman waktu kecil-kecil memang tak akan habis walaupun seminggu beraya. Kebetulan jumpa mereka-mereka pun time balik kampung. Jadi banyak lah tempat yang dilawati..



Banggol Peradong tempat aku mengenal erti kehidupan kampung, Kg Jeram tempat bermain, Kampung Telari aku bersawah, Sura Dungun tempat aku menghabiskan masa remaja, Pantai Batu Burok yang tak pernah berhenti memberi aku ketenangan, Rusila-Marang mendidik kerohanian.. Penuh memori.

Itu belum cerita pasal ke 'ekstrim'an restoren dan gerai.. seperti Air Buah Gelas Besar Pior (Pure), Gerai Nasi Dagang di Hentian Bas, Keropok 007, Restoren Nil, Roti Canai Hut-Hut, Restoren Terapung, Mat Binjai, Kedai Mat Nangis, Kedai Simpang 4, dan berlambak lagi..

Ah, kalau aku cerita semua fasal Terengganu, dua tiga muka surat pun tak cukup blog ni..

Akhir Kata:


Tengganung sedak sokmo!!!!!!! Guane??? BEREEEEHHHH!!
hehehehe..

pst: Salah satu kerugian terbesar dalam hidup seseorang ialah apabila ia tidak menginjakkan kaki ke Terengganu Darul Iman. Owyeahh..

35 ulasan:

*cimOt* berkata...

ganu kite rupewnyer...baru teman taw..maap lew incik lidi..

aleen adela akoo ^_* berkata...

watak ayam selebet dlm usop sontorian memang menggamit kenangan.keh3
lidi!!!nk dtg trengganu nnt,tolon bawak jenjln ye.siyes nih!sudi x sudi x?hu3

"My name is Akma, and I am not a terrorist" berkata...

orang teganu meme cumel2 belaka...(eh...betul ke ckp ni?haha...merepek suda..)

MOFASAD berkata...

ang takng jumpang fating zolng kang?

Fhad berkata...

mane cite ayah pin mung? hahaha

-hazen berkata...

ah celaka, gua baru kensel jalan2 pegi terenganung.

GRuNGe berkata...

Kalau aku la, g Terengganu mesti aku kagum dengan kecantikkan sungai-sungai yang ada. Lebih-lebih lagi ikut jalan tepi laut dari Kuantan ke Kuala terengganu. Biru dan hijau je kaler, air teh tak nampak.

Mimie.Candy Cane berkata...

wa selalu cinta terengganu..

Berd berkata...

Gua dengar Felda Chalok dekat Terengganu line internet tak sampai.

K2r~90 berkata...

la mu duk tereng..anu upenye

halamak windu ah citer usop santorian

Kuwe berkata...

gua tau lu ada upload gambar jumpa member lama tu dalam facebook. folder reunion tu!

guane boh?

e. indah berkata...

nak gi tgganu gak aa..nak carik songket ... ; p ...

Farihah Ahmad berkata...

wah tgk tu.... activity meng-usha....

tuntung berkata...

makang ikang kat kemamang la.hehe..praktis2.

si kosong berkata...

aku suke pic last tuh...pahni g ganu la aku..

Masy berkata...

aku suka makan je klu gi ganu. hahaha~

FatinZol berkata...

raye kt ganu dok roger aku...

oranglidi berkata...

cimot,
-haha. no hal

aleen,
-ayam berkokok pagi2 tu? haha.
-meh je la. tara hall, tunggu cuti nanti.
-rugi kalu x mai. haha

akma,
-memang doh come2 blakee. hehe..

mofasad,
-teruk bunyi ganung mu.. haha
-xjmpe plk..

fhad,
-er.. ayah ping lari ke angkasa

hazen,
-memang celaka.

grunge,
-ha... memang bgitu indah.
-pgi try batu burok. pehh..

mimie,
-wahh.. patriotik!

berd,
-dalam proses la tu. heh.

maisarah,
-haha.
-g a tinguk dlm utube

kuwe,
-fesbuk pun xdok. ceh..

eindah,
-huhu.. btul2. kat pasar payang byk pilihan

cengkihkali,
-haha. mengusha memang kje lelaki. heheh

tuntung,
-prektis make perfek

kosong,
-ko jage... kang kena marah. hhihi

masy,
hang memang

fatinzol,
-erk? duk mana? faizal zol x bgtau pn die duk ganu.

LUMUT berkata...

kopok lekor sedakkk...hehe

weh air kelapa tuh nampak sedap jerrr..uis

beautiful_rose berkata...

aku sedang dalam useha untuk ke sana.myba dlm buln 11 atau 12 insyallah...

oranglidi berkata...

lumut,
-oho.. smua mkanan disini sedappp!! kropok lekor ofkos. air kelapa tu sumpah best n mnygarkn

beutiful rose,
-alaaa.. ak x de baru ang nk dtg..

hamzah ian berkata...

gua org ganu... na na na na ganu kite

.rafiq. berkata...

ganu kiteee... lame tk g dungun. tk lepas2 jumpe ko kat ganu..huhu

Tanpa Nama berkata...

orang ganung memeng baiking!!!
ayah ping epic. hahahha

anis berkata...

ohh ,
anis ni termasuk dalam golongan yang rugi la ni ?
hahaa

lea berkata...

rumah ku kat kemaman..
jemput dtg beraya :)

vidadarisakura berkata...

senyum sokmo. ;)

A+z+i+E = AziE berkata...

ak ta penah smpai sana. =(

pisau belati berkata...

malaysia,masih banyak tempat-tempat yang menarik ya?

aleen adela akoo ^_* berkata...

yunk,set date cpt.bawak aku g psr payang,yg penting ko bawak je aku sepanjang jln dr cherating masuk ke kuala terengganu 2 ye.aku kate benti,ko benti amek gamba aku.,hahah!

Frodo Baggins berkata...

salam sifung!!!
kopok lekor sebiji mari

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

kelantaaaaaaaaaaan la weh~

oranglidi berkata...

hamzah ian,
-buktikan. hehe.

rafiq,
-hehehe.. dungun tmpat ekau la kan. ha'a.. x jumpe2 pun..

tanpanama,
-??? baiking ?
-ayoh ping memang epic

anis,
-ehehehehehehehehehe.. ye la,.

cik lea,
-wah! lalu sokmo kmamang tapi dok dang singgoh..

vidadari,
-haha.. senyum2.

azie,
-dah tu apalagiii?? mari2! haha.

pisau,
-cuti2 satu malaysia.

aleeeen,
-ahehehe.. taun depan baru dapat cuti lol.
- amboi3.. peh, permintaan tinggi tu.. dari cherating!

frodo,
-sifung pale mung..
-kepok leko sebatang la.

loli,
-ahahaha.. dekat dh tu..

uya ahmad berkata...

hahahaha...saya dah pernah g terengganu dengan muke excited!!!!

achmad berkata...

dngr citer org trganu mkn nasi
bkn dlm pinggan tp dlm pinggang
btol ke?
hahh