Selasa, 31 Januari 2012

Dua Khabar

Hidup aku jarang ditimpa khabar-khabar gembira.
Selalu sahaja bernasib kurang baik.
Mungkin salah aku jugak kan.
Tapi memang adat hidup ini seperti roda.
Satu masa di bawah, satu masa di atas.

Khabar gembira pertama
Bangun pagi tadi
Aku cuba pasang bateri dan simkad telipon.
Kot kot boleh hidup.
Sekali, memang hidup.
Tak sangka lama betul jangka hayat telipon aku ni.
Tahan lasak betul.
Cuma masih ada corak-corak air kolam.

Ini a gamba telipon aku.. Nokia 5000-d2. Pemberian ayah aku.


Khabar gembira dua,
Aih, takyah cerita la..

21 ulasan:

bact. berkata...

ini yang tak gemar neh

mana lagi satu khabar gembira tu?

si robot comel berkata...

smart pulok kaler dia hijau, aku suka

Tanpa Nama berkata...

tahniah. selamat poket.

april berkata...

khabar baik kedua ?
jeng jeng jeng !

oranglidi berkata...

bact,
-haha.. kalau bagitau x saspen a.

robot,
-tu aa. ak mmg suke kaler ni.

tanpanama,
-timakasih2. poket slamat, hidup sihat.

april,
-trengtengtengtengeengengg

Farihah Ahmad berkata...

maknanya, berenang bukan alasan utk membunuh henfon. *sampil tangan aku tinggi diangkat paaaannnnggggg haih tak bekenan aku org ckp berita sekerat sekerat nih. Gagap kang sapa susah???

Hafifah berkata...

dpt kerje lettewww

unknown berkata...

hah. enpon aku dulu berenang dalam sup hidup jugak sampai sekarang.. *ayat berbaur unsur taknak kalah.

apa pun berita gembira kedua tu, tahniah untuk kedua2 nye. *cm pelik lak aku bc ayat neh. xpela.

kasutburok berkata...

lagi skali.

"dpt kerje lettewww"

Masy berkata...

tahniah tahniah!

vidadarisakura berkata...

hempon baru?

aleen aiden berkata...

ah mengada. saje nak insert unsur2 saspen.

abdol berkata...

mana pulok lagi satu?xkan sampai ati lu buat wa tertunggu-tunggu gini kot. kesian la kat wa ni..huh.

inDah iNdrIana berkata...

xdpt la telefon baru..:)

DuniakuAbstrak berkata...

abis saspen la ni? waklu..hahaha

Lea Isnawi berkata...

lawo phone.kaler ijo

Niza Romli berkata...

wah...hp ayah belikan?? byk syiok. sy kena beli sendiri je...;(

oranglidi berkata...

kak farihah,
-hahahaha. lek2. jgn emosi. nanti dah konfem ak critalah.

kakpah,
-haha. moga2.

ieda,
-puyoo. smpai dalam sup tu.
-trma kasih. walaupun pelik, aku tetap paham. hehe.

kasutyed,
-ko ade je intenet kan.
-ko awal2 da dpt. haha.

masy,
-trima kasih2. very apprciate.

vv,
-apa da bahhh.. org kata enpun masuk kolamm. ni baru jak pulih bahh

aleen,
-lama x nampak. hehe.
-unsur saspen la dramatik skit.

abdol,
-keh3. tunggu satu masa nanti ak crita la.

indah,
-hehehe.. tu a pasal.. tapi takpe. jimat. hehe

dunia abstrak,
-kihhh3. waklu kan?

lea,
-timakasihhh. aih, henpon je lawa? orangnye camna? hahahahaha

pn niza,
-dah lama da beli tuu. org xkeja lagi sbb tu la dia belikan. hahaha.

Nazz@Purple berkata...

berkat pemberian ayah ko..

sharamli berkata...

dah dapat keje?

cimöt berkata...

asal ko hidupkan??fon baru dh otw dh pon...