Jumaat, 21 Oktober 2011

Tahik Tahik Cinta

Diadaptasi dari filem Ayat2 Cinta.

Modio Enterteingmen dengan bangganya mempersembahkan:
Tahik-tahik Cinta

Mengisahkan Mat Jani, seorang jejaka kaya tapi bongok yang meminum air arak lantas ingin melamar Husna, anak Ustad Hakimi dalam keadaan mabuk. Husna memberikan syarat supaya Mat Jani berhijrah kalaupun mahu meminangnya.

Syarat berkenaan dipenuhi Mat Jani dengan berhijrah melalui perpindahan rumah dari Keramat ke Wangsa Maju semata-mata. Bukannya berhijrah kepada kebaikan. Itulah akibatnya apabila kedangkalan akal dan nafsu menguasai diri.


tah

Mat Jani tidak berpuas hati lantas mencuba untuk merogol Husna ditepi jalan dekat dengan Tesco Wangsa Maju. Labu, seorang pondan yang melalui kawasan kejadian telah menyelamatkan Husna dengan membaling tas tangan kulit buayanya ke arah Mat Jani.

Labu akhirnya berubah menjadi lelaki sejati serta menukar nama kepada Joe Labu setelah pulang ke jalan yang benar. Joe Labu telah berjaya memenangi hati Husna lantas dikahwinkan.

Jani yang frust menonggeng setelah dikalahkan pondan akhirnya membunuh diri. Dahla Husna tak dapat, kalah dengan pondan pulak tu. Sifat Mat Jani itulah yang dikatakan seperti 'Tahik Tahik Cinta'.

Pandang Boleh, Makan Jangan.

Sekian..



Tool: Paint dan sekelumit idea.

23 ulasan:

DuniakuAbstrak berkata...

tragis..tragis..

hahaha

cimOt berkata...

hahaha..tahek tahek..euwww euuuwww

beautiful_rose berkata...

hahahahaah ini cerite cinta lawak ke hape ni lidi?

putera aftus berkata...

ape ke taik punya plot macam ni. ibarat roti dengan kek kalau dibandingkan dengan ayat-ayat cinta. akhtoum!

sharamli berkata...

gelimat mat mat.

Wanita Mutalib berkata...

boleh dapat award ni.

bact. berkata...

pandang boleh makan jangan
macam kenal je trademark neh

hahaha

tahik-ayam.blogspot.com

oranglidi berkata...

duniaabstrak,
-hehehe. tragik.

cimot,
-ahaha. eiuww.

b.rose,
-haha. ntah la.smua genre boleh.

aftus,
-ahahaha. name pun tahik2cinta. memang taik la plot dia.

sharamli,
-hehe. gelimat xleh blah.

wanitamutalib,
-haha. boleh2. award filem paling taik. haha

aleen aiden berkata...

kah3.epik!


aku mengharapkan tahik2 cinta 2



tahik2 cinta 3

seperti siri pirates of da caribean.hahah

cikpia berkata...

kesian..... kehidupan yang tragis dan sia2.......

Farihah Ahmad berkata...

sebab aku rasa entry ni antara entry hang paling cool, aku nak share kt FB aku nahhhhh

oranglidi berkata...

bact,
-serius ak x ambik dr mana2.sepintas lalu je.haha. xsangka plak sama dgn blog tu. dhla die pnye pn tajuk tahik. xleh blah tul.

aleen,
-trima kasih atas sokongan anda. hahaha. nanti aku akn kluarkn versi seterusnye. hehee.

cikpia,
-itulah penangan tahik2 cinta. haha.

farihah,
-cool pulak mcmtu. hehe. ni buat aku brsemangat untuk mmbuat filem. hahhaha.tq2. share2. sharing is caring.

kasutburok berkata...

spe yg blakon ntuk watak2 tahik ni???hahahahhaha

Nazz@Purple berkata...

hehehe..cer kembangkan lagi cerita..

inDah iNdrIana berkata...

comel-comlan.. hye salam pekenalan.. ahaz.. sy kembali :)

Koyuki berkata...

haha..i like it a lot

oranglidi berkata...

kasutburok,
-aku mempertimbangkan beberapa nama seperti heliza, sofi jikan, dan farid kamil.

nazz,
-haha. ade idea tp lum tulis lg. mmg niat buat smbungan. hahaha

koyuki,
-like yg mana? mat jani? hehehe

Anis Mohd berkata...

hahahaa
kelakar la plak cite nya

kesian mat jani . abes duit pindah rumah . duit g ospital lagi . :))

Mieza vs Rory berkata...

ko lukis sndrik ker tuh? kreatippp ah..

Masy berkata...

klu buat filim ni musti malatop!

malam Decipher berkata...

sekirer nyer adflin shaukir membacer entrir inir, maker boleh fames nih! mampu di jemput sebagai pengarah undangan yang sgt kretip!!! terkehel gusi akibat ketawa yg tak semena-mena apabila membaca sinopsis ceriter tahik-tahik cinta tersebut..hahahahhahah

a little less conversation berkata...

lukisan joe labu baling tas tangan kulit buaya kearah mat jani xde ke weh?

wt la scene fight skit..baru kemah..haha

oranglidi berkata...

anis,
-haha.. mat jani banyak duit kot.

mieza,
-ha. xda la kretip. klu kretip masuk ujang den.

masy,
-malatop mata menengok. haha

malamdecipher,
-trimas ats komen2 tu. tapi ni xsampai setahap pun dengan pngarah2. ahaha

allc,
-belum ade lagi. nnti la ak buat. hahahha. msalah ak sbnanye lukih tangan. hehe