Selasa, 4 Januari 2011

Pesan Abang. Lagu pesan abang versi Allahyarham Sudirman lagi bagus.

Buat yang baru nak masuk darjah satu tu, ni saya nak bagi lukisan poster sekali dengan pantun kat awak-awak semua lah. Kalau cikgu tanya awak nak jadi ape, jawap la nak jadi rockers.




Pergi sekolah mengurat cikgu,
kene tampor menangis tak sudah,
pergi sekolah bacalah buku,
abc 123 jangan ambik mudah.

Lima ekor kucing,
lima ekor ikan bawal,
adik kalau nak kencing,
pesan kat cikgu awal awal!


Buah nyiur buah manggis,
makan sebijik jangan hutang,
adik janganlah menangis,
karang ibu datang.


Makan ulam paku pakis,
jangan dilupa buah kedidi,
kalau adik tak reti melukis,
lukis je lah orang lidi.

sekianlah pesan-pesan abang. hehehe.
teringat pulak time aku pukul orang masa darjah satu dulu. he he..

28 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

hahahhahaha masa ni lah
berduyun2 budak berak seluar

Misshy Innz berkata...

darjah satu dah jadi gangster .
terbaekkk ! ;D

beautiful_rose berkata...

huiii...kecik2 dah pandai pukul org.dasat nieh =p

sharamli berkata...

darjah satu dah berbadan besar..mana tak berani pukul 0rang..kah kah kah

MOFASAD berkata...

hai frodo

laila berkata...

suka lagu ni gak
dgr masa berita kat tv9 kot
terus gugel nak tau tajuk

kudakertas berkata...

harharhar..

terbaek pantun anda..

ni nk smbg mengaji ni da ready ke??

Farihah Ahmad berkata...

aku stat apply jadik gangster darjah 3. nampaknya ko lagi maju....

Puteri Nurhafizah berkata...

azam baru budak sekolah awal tahun je.

aleen aiden berkata...

part yg "adk kl nak kencing pesan cikgu awal2" tu bwat aku teringat budak klas aku.die asek terkucil je.selang 2 3 ari mesti balek awal,nanges2.kih3

aleen aiden berkata...

hai abg frodo.abg lidi!kirim peluk ciom kat abg frodo ye.hu3
abg lidi da sehat...? :P

lumut berkata...

hahahahah..
jup apesla aku x tau pon lagu ni??
oekh aku nak carik kat youtube..agak2 ade x?

syes ak x pnh dgr pon lagu ni.

siot frodo idop lagi.

tp snyap2 sorang2..motif?

rindu abg frogdo..haha

nasikputeh berkata...

hai cikgu lidi..

erk.. cikgu lidi?

Anis berkata...

ade eh darjah 1 ngorat cikgu ?
tak tau pulakk

oranglidi berkata...

frodo,
-hahahaa. hang salah sorang ke?

innz,
-hahaha. tu la pasal.

beutiful ros,
-ehehehehee. pengaruh atromen.

sharamli,
-penah tgk mase ak drjah satu? haha.

mofasad,
-hai frodo

laila,
-lagu sudirman mmg best blake.

kudakuda,
-ngaji mende?

farihah,
-peh. bagus2. gangster pmpuan jarang didengar, haha.

puteri nurhafizah,
-trimas kasus sudi singgah. hehe.
-budak skolah mane pernah berazam.. ak cakap dlm konteks aku. ahhaa

aleeeeenn
-hahaha.. ksian bdak tu. ke hang budak tu?? hahaha.
-frodo sehat je tu. die bizi agknya.
-sehat2

lumut,
-lagu yg mana? sudirman tu? cehh.. rugi2.
-frodo idup agi agi ngelaban.
-takde motip die camtu

nasikputeh
-hahahaa. ye cikgu nasik. cis..

anis,
-ade laa. haahaha. ak ngurat cikgu praktkel kot. hahahaha

mimizuzuhaha berkata...

haha siap ada pantun. cayalah

oranglidi berkata...

mimizuzuhaha,
lukisan hang lawa wo.

mimizuzuhaha berkata...

mana ada lawa. biasa saja. aku tgk ramai lagi org berbakat dari aku.

tapi eh eh neway tima kaseh sebab kata lawa. kalau kata lawak pun aku nak tima kaseh jugak la..hihi

oranglidi berkata...

elehh.. hang kire otai dlm blog2 ni. ak baru prasan lpas tgk balik entri2 lama hang. peh.. bangga aku .hehe.

come lote o si minamille tu. kreatif3. boleh wat key chain

mimizuzuhaha berkata...

haha aku belum di tahap otai lagi.
dulu taim mula2 lukis memang la byk idea. semua aku nak merepek. la ni..slow sikit. sebab balek keja penat, aku nak ngadap laptop pun, baik aku ngadap mimpi..tido sok nak keje.

tima kaseh lagi skali.

key chain? ha kalau dah buat nanti bagi aku sekeping. nak gantung kat henpon haha

oranglidi berkata...

eleh, hang buat la key chain tuu. hehe.

Puteri Nurhafizah berkata...

semua orang LEBIH tegur frodo dari kau. aku macam simpati kat kau.

oranglidi berkata...

putri nurhafizah,
hahahaha. tarahal la. nma pun berblog.. tmpat bersosial network. sapa ditegur tu xpnting.

Puteri Nurhafizah berkata...

entahlah, tapi aku masih simpati. hahaha tapi yelah kan (ayat tergantung)

oranglidi berkata...

ahaha. ceh.

Frodo Baggins berkata...

hahahha biasa arr
konsep yang dirindui

oranglidi berkata...

ha, dgr tu. hahaha.
ape crita frodo? igtkan apdet blog. upenye delete post aritu?

Puteri Nurhafizah berkata...

peh, konsep yang dirindui. geli mak dengar nyahhh... hahahhha tapi ye lah ramai rindu abe frodo kan. uhuk-uhuk