Rabu, 22 Februari 2012

Musibah



Penyakit masyarakat makin menjadi-jadi.
Rogol, sumbang mahram, bunuh, judi, zina, lacur, dagang orang, dadah..

Keratan di atas ni dari surat kabo kosmo.
Gadis menghilangkan diri mengikut kekasih.
Atau di'culik' kekasih?
Entah apa la nasib masyarakat sekarang..

Apa kebabian ini?
Cinta? tahik kau.
Zakiah.. Zakiah..

11 ulasan:

Nazz@Purple berkata...

mata dh buta..mane nmpak pe lagi..

Niza Romli berkata...

nafsu la tu. bila tak mau kawal langsung. hancurkan diri sendiri.

Akim Iqbal berkata...

ini bangang ! hahaha

Farihah Ahmad berkata...

adakah zakiyah itu telah menolak cinta kau? maknanya zakiyah silap besar.

Anis Mohd berkata...

anis terbaca sal hilmi plak ...

pilihan di tangan masing2 . dah dia pilih nak lari ikut lelaki 'kacak tu' .. pandailah dia nak hidup.

cimöt berkata...

macam2 sekarang ni..umpama selangkah dari pintu rumah, semua bakal menjengah..berhati-hati saja laaa..

~eFFa sLumBeR~ berkata...

ish3.. xpenat ke diorg nk lari2 ni??

obi berkata...

tu gampang namanye...hehe

Fakur berkata...

OL. na'uzubillah benda2 merepek macam ni tak berlaku kpd diri kita, atau keluarga kita, atau sedara mara kita, atau pun orang2 yang kita kenali.

budak bengong tu bukan setakat menghancurkan masa depan sendiri tapi jugak menghampakan harapan mak bapak.

ni semua bukan psl ilmu guna2 tapi sebab jadi baghal psl cinta.

anonymous berkata...

dunia menggila..

oranglidi berkata...

nazz,
-hehe.. memang bukan takat buta, pekak tuli smua ada.

pn niza,
-stuju2. kes nafsu kuda la tu.

akim,
-hahaha. bukan bangang, ni bingung. dia tahu da byk kes2 tapi buat2 xtahu.

farihah,
-hahaha. xleh blahh.

anis,
-haha. pulak. berita tu mnarik gak kan. haha
-hehe.. tu la. cume ksian dkt parent dia le.

cimot,
-amboi, puitis tu.

effa,
-hahaha. kalau lari penat, tapi diorang mcm naek bas je. so xpenat a barangkali. hehe

obi,
-hehehe. mungkin dia kena ilmu pengasih.

en fakur,
-tu la, nauzubillah. moga dijauhkan..
-ksian parent dia, ni smua hasil hedonisme mlampau. duk tengok cite2 cinta dalam tivi pastu terikut2.
-btul tu, jadi baghal pasal cinta.

ieda,
-manusia yang menggila sbnarnye.. dunia dari dulu maintain. hehe.