Khamis, 10 Februari 2011

Fesyen; Ajaran atau Ikutan.

Dulu, lelaki suka pakai beg lelaki.


1st paint draft..

Sekarang, tak taulah yang mana beg laki yang mana beg pumpuan.


ni yang aku selalu sangat tengok skarang

-topi
-spek bingkai tebal
-rambut nak stailo
-baju ada gambar
-beg kaleful
-sluar kotak kotak
-kasut

Untuk pumpuan pulak, pakaian sekarang aku tengok pelik pelik. Shawl dah macam kain langsir, pakai skirt pastu pakai sluar panjang ketat kat dalam, baju entah jadah apa dan macam macam lah.

Kan sejuk mata ni memandang yang pakai baju kurung, selendang, tudung sekolah, ah macam macam lagi lah.

Mungkin aku yang tak faham fesyen-fesyen sekarang, tapi mungkin juga mereka yang melebih-lebih sebenarnya. Ntahlah. Sekian.

ol: Lukisan paint lagi. harap tak bosan . hwahwahwahwa,

26 ulasan:

sicKo^ berkata...

bebudak skrang memang pelik2.. aku pun tak faham sangat dah..

Misshy Innz berkata...

bukan kau jeh pelik .
aku sebagai perempuan pun pelik dengan fesyen perempuan sekarang .
tah pape tah =.='

Farihah Ahmad berkata...

cliche - "tak salah berfesyen, asalkan kena pada syariat"


hmm apa jadah nk syariat bagai kalo dah ramai sgt yg halalkan apa yg nyata haram.

*peringatan penting utk diriku sendiri.

*ntah pape je aku komen bajet matang gini. malu ah ;p

lea berkata...

aku pun tak faham...

sharamli berkata...

baru ingat nak belajar pakai shawl yang macam langsir tu w0i... keh keh keh...

lukiskan muka saya lagi!

oranglidi berkata...

sicko,
-haha. evolusi2.

innz,
-haha. kalu kena takpa, ini pegi pasar pun pakai kemain. watdehel.

farihah,
-tula. apa jadah kan?
-bagus2. ntah2 ko pun pakai seksi2.hahaha. gurau je.
-matang la. ko kan dah tua. hahaha.

lea,
-aku lagi la xpaham.

oranglidi berkata...

sharamli,
-hhehehe. cer try wat langsir tu. nak tengok.
-wahh.. muka awak? sjak awak xda blog ni, saya ingat2 lupa muka awak. hahahaha

Anis Mohd berkata...

betul2
setuju
pelik gak . tapi fesyen kan.bak kata mereka , sukati la . ni cara mereka nak jadi siri sendiri .

sapa mereka tu .. haa.. tu yg kita tak tau. hehee , merepek d waktu senja

green berkata...

depa yg lebihlebih

[S]itie [B]Um [B]Um berkata...

ramai budak2 "u" pakai mcm yg digambarkan.. laki pakai beg pompuan..pompuan gi kelas pon nk pakai shawl. Pernah tersilap ingat lecturer baru rupenye student first year!

e. indah berkata...

ko lukis sdri ker lukisan tue encik lidi...nice ...buatkan lah watak saya satu hehhee...

besalah ne zaman skrg , fesyen dah jadik mcm2...lelaki skrg lebih 'cantek' dr perempuan...

ruffey berkata...

mantops ar lu bro!
memang pemerhati sejati.
wa pun agak naek muak tgk cara dorg berpakaian.
bab beg tu tak tahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
isi apa tak tawww.

ruffey berkata...

skali, aku pong pake cam tu gak. pengsan. haha

oranglidi berkata...

anis,
-hahaha. ya la. sukati sukati jugak. kalo sampai berbulu mata orang memandang kan payah.
-merepek kerepek.

green,
-uik? lama tak dengar crita hang.
-btul tu

cik siti bum bum,
-ha. btul dah tu. ramai golongan tu le.hehe.
-lecturer kat sana ade yang lawa tak? haha

eindah,
-hu.. lukih gne paint payah. kang jadi muka orang lain lak. hehe. insyallah kalu ade ksempatan. hihi.
-laki2 lagi cantik? btul tu.

oranglidi berkata...

ruffey,
-hahaha. bukan ape. idea terlintas masa tengah makan malam itu hari. ade sorang mamat tu pakai mcmni. merebak sluruh malaysia dah bnda mcmni. haha.
-eh, ha'a. skali ko pn pakai mcmtu. auww. haha.

a little less conversation berkata...

aa betul tu..skang ak tgk bdk pompuan skang pakai seluar da cm zaman aladdin dulu..abis tinggi je pinggang..pastu gebang besa kt peha

Judiene berkata...

Aku bekenan la weyh dgn lukisan ko tuh.
Anyway, lelaki skrg memang ramai yg suke pakai sling bag.
Stylo katenye.
Hahaha.

oranglidi berkata...

a.l.l.c,
-hoh.. nasib baik die tak pakai kasut muncung cam aladin. hehe.

judiene,
-la.. sling beg ye namanya. tak tau lak aku. haha. ke ko pkai gak?

Tanpa Nama berkata...

cantik lukisan paint ko.

kadang2 beg lelaki mengalahkan perempuan :p

vidadarisakura berkata...

pesen. haha

oranglidi berkata...

tanpanama,
-trimas2.
-ha. itu le fasal. pumpuan pun tak excited mcmtu.

vidadari,
-ha. ko pun berfesyen juge kan. haha

syahira ariff berkata...

apapun,bju terakhir kita semua kaler putih jgk kan

beautiful_rose berkata...

zaman sekarang,pekara pelik jadi ikutan.ko jangan pulak terpengaruh ye =p

oranglidi berkata...

syahira,
-isk3. insaf pakcik.

biutifulrose,
-harap2 aku tak terikut la. terutama budaya shuffle. haha

ama berkata...

hahahahaha.
apa setan shawl macam pakai langsir.
ayat kau memang trend weh. haha.

oranglidi berkata...

ama,
-hahahaha. dah tu macam langsir aku tengok. ke macam selimut?
-ayat trend mengikut zaman.