Selasa, 2 Ogos 2011

Fikir la masak-masak dulu

Tajuk entri bukan bermaksud; fikir la apa untuk masak-masak berbuka mahupun sahur nanti.

Aku nak komen sikit la pasai isu bak badai melanda negara sekarang ni yakni kes putus tunang Apek dengan Elia. Memang ramai la yang duk apdet pasai benda ni. Aku bukan nak ambek port sangat. Baek aku menjaga tempurung sendiri.



Apa yang aku boleh komen pasai isu ni adalah sbelum berbuat sesuatu tu pikir dulu masak-masak.

1-Media
Sembang kencang deh set-set demo .. Tak buleh ada isu hangat sket, teruh duk canang itu ini. Budoh la, salah satu punca kes cerai berai puak2 selebriti ni kebanyakannya sebab media massa. Patutnya depa ni pikir dulu sebelum duk bukak aib orang. Check dulu sahih ke dak. Pastu kalu benda aib takyah la duk jaja sangat. Duit haram tu.

2- Apek n Elia
Patutnya benda2 tunang ni elok takyah expose besar-besaran sangat sampai satu Malaysia tahu. Biasanya tunang ni elok diketahui femili dan orang2 terdekat dah le. Aku malas nak salahkan sapa-sapa. Kan x pasal-pasal malu.

Apek pun, aku harap fikir masak-masak dulu sebelum membuat keputusan. Kalau dulu dia boleh fikir dengan baek untuk bertunang, seharusnya dia pun fikir sebaiknya akan pemutusan tunang ni. Bukan pekara maen-maen tu.

Semua sedia maklum yang si Elia ni ada blog, jadi once dia duk apdet kesah2 percintaan, pertunangan dan laen2, otomatik blog dia dah jadi tumpuan. So, bila dah jadi macam ni dah takleh buat apa dah. Reblog la nampak gayanya.

3-Kita (sebagai penonton @ peminat @ pemerhati)
Wat rilek je. Biarla depa settlekan cara baek. Tkyah duk cerita tu ini sangat. Kang jadi kat diri sendiri naek sedih ko. Ada sesetengah tu buat entri cakap itu la ini la. Haih, metro tu bukan sahih sangat. Aku penah masuk akhbar Sinar Harian pastu cakap minat Rashid Sidek, depa taruk aku minat pemain badminton laen. So, berhati-hati lah dijalan raya.



psott: Fikir la masak-masak dulu dalam semua aspek dan sudut, begitu juga sebelum berbuka. kalau tak, naya perut. pesanan buat diri sendri dan smua.

25 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

heks.

dulu kemaaiinn lagi expose sane sini..

dah tade jodoh.

dochi berkata...

oh yeke.



*baru tau.

Faraheen Hazirah berkata...

kereta sinar harian prnh langgar kete cina pastu salahkan aku yang dok depan kete cina tu, soh aku plak bayar rm300. ade kaitan tak dgn post ko? huhu

Lea IsNaw! berkata...

betul2
sebuk pasal diri kite sudah
takyah nak amek port pasal org lain

jiranmafiarussia berkata...

senang cerita,

media.elia.apex.kita.semua.
kena terima, dah memang tiada jodoh.csiapa kita untuk pertikaikan takdir Tuhan kan?

best je ko lukis gamba elia pakai tudung wei lelidi. erk. even tu cuma lukisan orang lidi. haha
geram je tengok paper tayang gambar dia yang dah tak bertudung. haih.

wohoo.lukis apex rambut cacak. ensem!

oranglidi berkata...

anisa,
-hehe.. nk wtmcmna kan

dochi,
-heboh dh skang. lagi2 metro.

paen,
-ada kaitan! depa pandai putar belit.

lea,
-betui. jaga tempurung sendiri lagi baek.

jiranmafia,
-btul2. jodoh tu di tangan Dia.
-oh, dah x brtudung ke? ke gambo lama tu..

-li.zue- berkata...

eh lelidi.
aku silap susun ayat tu. hehe

elia sekarang dah bertudung, tapi newspaper tayang gamba lama dia yg tak bertudung.

photographer diorg busy kot. tak sempat jumpa elia tuk amek gamba latest! ;p

Anis Mohd berkata...

tapi klo deme tak wat cm tu , kita nak ade cte apa nk smbang2

Farihah Ahmad berkata...

eh hang pernah masuk sinar eh?? wah, aku berkawan dgn artis le ni??




hai. salam perkenalan saya hulurkan :)

*ksian, baru puasa 2 hari, aku dah sawan.

Miscellaneous Smiles berkata...

sy tak amek port jugak =='

putera aftus berkata...

sinar harian terus dari sumber kot. lagi satu weh. jangan nak main ingat je. pikir dulu.

sharamli berkata...

pat0t la bila bukak dashb0ard bel0g..bukan main ramai buat taj0k depa ni..ha3..sekurang2nya ada benda nak updet kat bel0g..ad0i..

Eh..OL tak termas0k..keh keh keh

beautiful_rose berkata...

jaga diri sendiri dulu....

Sufy berkata...

setuju, biar la dorg settle kn sndiri, memang sgelintir malaysian suka jaja citer buruk org..hee

yg pnting, kurangkan gosip tingkatkn amal d bln ramadhan ni..

Lya Colours berkata...

saya tak amik port sangat hal dorang ni. tak minat la. tapi mmg betul cakap awak tuh, nak tunang ni tak payah expose2. nak2 tunang nya tuh terkenal, jadi perhatian org. lagi byk dugaannya kan

ahsfantasy24 berkata...

Doakan yang terbaik buat semua.
Selamat berpuasa :)

Koyuki berkata...

tau takpe...expose tu yg bahaya...bab tunang tu buat senyap2 takpe dak?nanti kawen ko buat la 40 hari 40 mlm pun majlis tu..

jiranmafiarussia berkata...

patutlah boleh kantoi dgn ko.
comment guna different acc rupanya -.-'


baru nak buat surprise. mueheheh

Kapten Atok berkata...

media massa tu elok masukkan BLOGGER sekali

rathiqah azmira rosli berkata...

dalam islam pun kita disuruh bersederhana.takut bila melampaui batas jadi perkra perkara tak diingini

Bella Bell berkata...

aku setuju dengan ko... :)



^^

oranglidi berkata...

lizue,
-hehehe.. mafia2.
-tu la. saje je depa letak gmbor tu. xda yg terbaru.

anis,
-pulakk dah.

farihah,
-artis la sangat.
-ak masuk slot belia harapan negara je. hehehhee
-jaga2 penyakit sawan hhee.

miscell,
-hehe.. ye ke?

aftus,
-sumber la sangat. aku da ada pngalaman.
-ye2. jgn duk men ingat je, blog ko ingat tak lagi?hahah

maksu,
-hahaha.. ak apdet cara laen.

beautifulros,
-yeap. btul. 13 markah

sufy,
-btul.. mulut becok..
-kurangkan kontrovesi kan. btul2. trimas utk peringatan.

lya,
-trimas sudi singgah sini.
-ha, tul tu. lagi2 org public figure.

ahfantasy,
-trimas sudi singgah sini
-doakan ak juga. slamat berposa.

koyuki,
-btul. snyap2 pun xpa.
-hahaha. 40hari40 malam? macam berminat je. hehe

jiranmafia,
-hehe. ala, cara ko panggil lelidi pun ak boleh agak. haha.

kapten,
-ha. tu la. btul2.

rat,
-em. ye2. tu la yang sepatutnya.

bella,
-hehe. lama x dgr berita.

nada hanis berkata...

hehh.

buat apa dicerita bahgia kita rasa?

kan dah malu. hehh aku tak ambik port tapi aku gelak dari tepi ;)

mOon jOhari berkata...

alhamdulillah diri mOon bukan public figure....kalo mOon kat tmpt diOrg msti lg tertekan....

K2r~90 berkata...

eh cop .. tunang gol keeper tuh awek die gak ke? x kuar kt kosmo pun?