Rabu, 15 Julai 2009

oranglidi&cakapwa.. sebuah lagu untuklu

Tajuk Lagu: Oranglidi&Cakapwa

pelirik: oranglidi

penggubah lagu: juga oranglidi

penyusun vokal: ya, oranglidi

penyanyi: mestilah oranglidi .. er, kalu boleh wa mau lu semua bisa nyanyi sama2.. haha!

type: rock kapak.. indie boleh gak

jenis suara wajar diguna: Bass, kalu nak sedap wat harmoni ramai2 macam iklan TV3.
(Hafiz Izhar aka faizal tahir , lu jenis sore ape?)

syarikat rakaman: P'rocksiFar Entertainment dan Kawan-kawan SDN.BHD.


[slow start]

sekebun bunga nan berbuah..
setitik pasir kian berduri..
lepaskan saja!
lempangkan saja!
biar bernilai semula..

[korus speaking 1]

mahu wa, mahu lu,
mencoret bibir berbuih..
suapkan harta!
suapkan karya!
biar tenang mindalu..

[ulang korus 1 dengan dinamik lain]

[break, pastu slow semula]

dahulu wa oranglidi..
kini pun masih sebegini..
tiada sangka!
tiada nista!
suara tak menipu..

[korus speaking 2]

laguwa, lagulu,
sisipan sindir disini..
hapuskan duka !
hapuskan luka !
biar senang pikirlu..

[bunyi koir kanak-kanak]

cakapwa, cakaplu..

--tamat--

*Lagu berentak Ziana Zain ini dicipta petang tadi setelah mendapat ilham ketika mandi pagi di waktu petang. Lagu ini juga seolah-olah ditujukan kepada petugas-petugas Suruhanjaya Pilihan Raya kecil di Manek Urai, Kelantan.

psst: wa masih dalam perancangan lagi untuk menyiapkan beberapa lagu bakal meletup seperti 'Cinta Asparagus', 'Melambung Nuansa', 'Paradigma V4C-S3', 'P'RocksiFar', 'Kau Luku Hatiku', 'Kian Mustika', 'Penulis Buta', 'Hai Cik Masmuna' , 'Pen Merah Pen Ungu' dan lain-lain yang tidak dapat disebut disini.

blog wa dah ada lagu, blog lu bila lagi?

37 ulasan:

Fifa berkata...

Ngaa??? Xd ke lgu spesel tuk aku lak?

oranglidi berkata...

uih, cik pah komen 1st??:
hahaha..nama cik pah? em lagu cinta asparagus tu ade a nama cik pah nanti. hehe. sila makan asparagus byk2.. hehe..

dude berkata...

ngahaha..
aku nak dengar lagu...
'ku luku hatilu'..

Kuda Kertas berkata...

xde ke lgu 'disc brek moto ku mencium idong kerbau' ke..xpon 'chenta ku dibancuh simen portland'..

Anis Mohd berkata...

wawa,
sengal gile ah lagu tu.
mmg elok d bg utk org yg tgh sdh.
wahaha
lagu yg kelakar.
knp x de lagu ngan rentak wonderpets or kappa mikey or blue clues ek ?
apa kata ko wat wawa.
ha3x

Basuh Baju berkata...

gua cuba buat muka seposen mendengar lagu ini..haha

aien~s corner berkata...

hehehe gua dgr je beli lu nynyi.. klu gua tsnyum dlm ttdo 2.. phm2 la..hahaha

!Hidup dalam kotaK! berkata...

1.p'rocksifar = procksifar????

2.hafiz izhar aka faizal tahir????mane mungkin~

3.kalo wa nk nyanyi ikut rentak lagu siti,boleh x???

+_+

sharamli berkata...

nak dgr aci?

cottoncandy berkata...

tjuk2 lgu oleh kuda kertas 2 menarik
hmm
=D

joegrimjow berkata...

ley masuk ajl ni

oranglidi berkata...

Dude anak soleh:
haha! lagu tu belum siap.. tengah cari not musik yang sesuai. haha!

Kuda paper:
Apakata tajuk tu bertukar jadi " Makan Nan Motor"??

Anis Manis:
Masih wawa kah nama wa?
sengal? cis. wa dah abih kudrat mikir untuk wat lagu ni, lu cakap camni pulak. cis! haha
lagu rentak musikal kanak2 tu kurang enak. haha! kappa mikey tu tunggu a dulu.

Wa dah basuh baju:
macamna muka seposen? bahagian depan ke bahagian congkak tu? hehe!

Aien korner di persimpangan:
Ahahah! Lu tunggu je pengeluaran 'single' pertama wa, pasti mata lu lebam sebab x bisa tidur! haha

kemeja kotak-kotak:
1-ntah?? mane2 la.. haha!! yang penting bunyi sama, haha!
2-hahah!! lu bagitau a kat beliau
3-rentak siti? lagu mana? kalau lagu cindai ok gak.

Sharamli:
nanti wa dah ade maispase wa upload a! haha! (myspace pun xde agi)
ke lu nak dengar suara si Aci?

Gula-gula kapas:
hahah! kuda kertas memang pandai mencipta lagu dan tajuk..

JOEgrimJOW:
lame x dengar khabar lu? pe cita? jersi wa mane? hahah!
-AJL? yaa... kategori pop rock.. kalu x boleh, etnik kretip a..

najwa hazirah halmi berkata...

ahahaha...
lagu yang dijangker meletop di hati wa..
PEN MERAH PEN UNGU..
wahahhahaha...

kamoo makin kreatip ok!!
cis!

[ Goodbye zuLL ] berkata...

siap ade lagu tu beb.. congratz. nanti boleh compete kat AJL

Encik Azizan berkata...

wa nk request lagu ngn lu..

lagu ni utk awek wa yg sdg bertgs utk ibu pertiwi..

[z@ck] berkata...

cipta satu lagu untuk aku..
=P

terrarosa berkata...

aha , wa suka tajuk lagu yang last sekali !
"lain - lain yang tidak dapat disebut disini"

lu bayangkan , macamana Ceri Samad atau Eli Iskandaq nak umum persembahan terbaik (siap dengan tajuk lagu) dalam AJL nanti
hahahaaaaa....

teuku@ceh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
teuku@ceh berkata...

lu memang serba boleh la bro...lukis orang lidi boleh..cipta lagu ngn lirik boleh...memang mantap la...wa tabik lu...

!Hidup dalam kotaK! berkata...

ni bukan lirik lagu...

pecah kaca,
pecah gelas,
lepas wa baca,
wa rase rimas...

hahaha...

xde2...guro je..~

+_+

John Iverson berkata...

Pergh... best siot!!! lagu pasal lu tp x sebut secara direct la... terbail la ornglidi... keep it up... yeeha!!!

zzarina_hasim berkata...

da upgrade dr penulis blog ke penulis lagu plak??

oranglidi berkata...

Hangat sungguh.. Rase nak report kat MELODI je.. Panggil Fafau wat panggilan hangit.. cis

najWa Hazie:
hhaha Pen Merah Pen Ungu tu lagu cinta pop pujaan 90an, wa nak kasi sentuhan dan hembusan baru sikit.. hembusan bayu pun ada..
Keretip? adeh..

Selamat Tinggal ZulL:
cis.. wa baru daftar 'shout award' semalam.. kire macamna ni? AjL ke ShoutAward? last2 wa masuk BRTM..

eNCik Azizan Tin SUsu ade lagi?
a? sila2.. request je.. lagu 'bunda senyum riang' nak?

ZaCK:
aLA Zack, jgn a begini sama wa.. lu nak wa letak tajuk ape nanti? 'ZacK, ehem..ehem'?

TERRAROSSA:
o.. Yang tu tajuk die tak siap lagi.. ke lu rasa itu tajuk yang sesuai?
Ceri Samad? Eli iskandaq? haha! berani lu .. ala,wa suh depa sbut a mcm biasa je..

Teuku aceh:
"catatan ini telah dibuang pengarang"...

Teuku aceh:
cis.. sinis betul terpaan lu.. haha! lu tabik je dalam semayang kepadaNya..

Hidup dalam Kota[k]:
eh, ni bukan lirik ke? mati2 wa ingat ini lirik.. adeh.. baru nak ambik idea lu.

Abang John, abang tidur?:
hehe! rilek2.. ni rase nak g ekspidisi di gunung nuang ni.. haha!!

Zamzarina:
erk?? wa sebenanye trpengaruh dgn rancangan lu dalam 'Apa Kata Wanita Bersama Zamzarina di TV2' tu.. lu bilang, lelaki kenalah bersikap terbuka dan bertoleransi..

Prercious berkata...

Nak dengar lagu cintan2 ...

oranglidi berkata...

'Prercious'nya ibu dan guru yang baek :

Selamat datang ke blog ini..
Hahaha.. cintan? wa jarang wat lagu cintan.. mee cintan lu layan x? haha.

kuda kertas berkata...

huh..tjuk 'mkan nan moto' x sdp..stimbotku dicicah minyak 2T' bru mngancam..

!Hidup dalam kotaK! berkata...

ape kejadah...

cube tajuk lagu camni...

'sluar jeans ku dah x muat'

'piji jambu oranglidi'

'bajuku koyak di ketiak'

amcam???

+_+

s@yangh@sni berkata...

apasal brutal sangat lagunyer..
uih lari arr cenggini..

bodi bilder berkata...

gua rase kuda kertas bole jadi pengusul tajuk lagu tersohor~
antara yg bakal menggegar persada muzik dunia:
1. chentaku dibancuh portland cement
2. stimbotku dicicah minyak 2T

(OoOps.. 'bajuku koyak di ketiak'?.. cam tau je baju mana satu tuh.)

Jard berkata...

oit..oit.. mana nak dgr lagu neh? kalo besh aku nk tolong jadi produser vklip kamu bole?? muahaha..

ije berkata...

siap ada lagu sendiri tu. salute!

oranglidi berkata...

Kuda Black Paper.. Kroohh!:
stimbotmu dicicah minyak 2T jenis ape? Castrol?
apa kata tajuk 'makan nan motor sambil2 cicah rokok dalam dulang tempoyak'? senang sikit nak sebut!

Hidup Kotak!:
'aik? suar jeans lu dah koyak?, patut la tak pakai sebelum habis puasa.'
'piji jambu sape? lu?' - dah2.. xpayah dinafikan.. wa malas panjangkan usul piji ni.. kang x pasal2 masuk mahkamah
'baju koyak diketiak dah hilang'

Budy builder.. haha.. tayar motor lu camne?:
Kuda kertas emang punya bakat luar biasa.. kadang-kadang beliau sndiri tak paham apa diusulkan..
baju koyak diketiak sudah lupus.. cis.. baju lu dan kuda kertas gak dulu!

Jard weehh:
Lu nak dengar ke? kelik a kat setiap lirik.. pasti lu akan mendengar suara wa mendayu2 menyanyi lagu itu. haha!

IjE:
Amboi ije.. trimas kasus sudi lawat blog ni.. wa salute lu juga!

OREOO berkata...

nenek wa tdor lena bler wa dodoikan lagu nh kat die..taniah ah kat lu..


OREOO kembali ;)

hua sheng. berkata...

oh..!
lagu ni aa yg bt astro uma tade siaran...!!
sb hujan turuunnn~
hee.
nasib lagu lu sedap.
mcm kicap jalen.
ngehe. ;p

oranglidi berkata...

woi!

oreooo kembali?

hua sheng:
cis.. kicap jalen kadang2 luput tarikhnya!

mimie berkata...

err...bile nak masuk pasaran lagu ni? comfirm faizal tahir nangis terglolek bile dgr lagu ni..

oranglidi berkata...

ahahah cik mimie oi..

ntah a.. arap2 taun depan rancangan Muzik2 call wa untuk pencalonan! ahaha!