Ahad, 27 Mac 2011

Hikayat Kancil dan Rakan-rakan Beliau.

Masa sekolah kecil dulu, kartun-kartun seperti upin dan ipin, kacang, dan lain-lain belum wujud lagi. Aku membesar dengan katun teladan yang dibikin oleh Filem Negara Malaysia. Rata-rata cerita ini ditayangkan dalam tv1 dan tv2. Klasik habih..

Yang ni kisah monyet dengan sang kancil. Lawak habis time monyet buat balik kuang.



Yang episod bawah ni unik sket. Kancil mendapat balasan atas 'kecerdikan' nya sendiri. Hahahahaha! Tu la, asyik menipu dan berhelah sangat.



Kalu tak dapat tengok video ni tak pa. Laen kali tengok je dalam youtube.

8 ulasan:

ama berkata...

aku lagi suka layan cerita usop sontorion

sharamli berkata...

suka jugak!

kita membesar pada zaman yang sama.
dan bukannya mem'besar' dengan saiz yang sama..keh keh keh

fadh ^_^ berkata...

nostalgic btol lah!
aku suke sgt tgok teater muzikal budak2 yang jadi bunga, kumbang sume tu...
stiap pagi die ulang kat tv.
huhuhu~
tawu x yg tu?
:D

beautiful_rose berkata...

betul2 klasik aku suka tgk dulu...
citer kartoon zaman kite2 dulu byk unsur2 teladan nasihat kan.walaupun citer jenis pendek tapi sgt bermakna.sekarang,citer kartoon byk y mengarut dan menyimpang.siap ada babak cintan cintun pulak...tak sesuai sungguh.

patutlah budak2 skolah zaman skang,belum akil baligh dah pandai nak menggatal.

cikpia berkata...

ha ha.... aku suka toi tunggu 'kartun' tu dulu..... satu g yang selalu tayang- citer si kerbau ngan boya tu. memang best!!!

oranglidi berkata...

ama,
-hahhaa. yang tu sudah tentu. legend tu.

sharamli,
-bagus2.

fadh,
-ohh. yang tu! best gak. bila dia kembang dia berdiri kan. haha
-xsure ade ke dak.

beutifulros,
-wow..smangat patriotik nih. haha. btul gak tu. lagi2 katun omputeh. nak jugak ade awek kecik.

cikpia,
-hahahaha. yang boya tu pun aku tinguk. best woo

ax berkata...

gila klasik...
kalau superhero kita ada kluangman

oranglidi berkata...

ax,
-ya! btul tu. superhero nombo 1