Selasa, 17 Mei 2011

Pernah dengar Maaskantje, Netherland?

New Kids Turbo

Filem ni paling hell aku penah tengok. Kalau ko ada kesempatan nak menonton filem dari Belanda ni, ko tengok je lah.

Filem yang mengisahkan tentang 5 orang pemuda dari Maaskantje, Belanda yang penuh dengan masalah. Awalnya mereka ni ada kerja tapi pada satu hari ni tiba-tiba je semua kena pecat. Macam bangang kisah pemecatan mereka. Ada yang kena pecat tanpa sebab pun.

Disamping kena pecat, mereka dihurung dengan masalah-masalah yang laen. So, mereka berpakat lepak dan tinggal di rumah salah sorang member ni. Kalu tengok gambar kat bawah, yang tengah tu pemilik rumah dan juga selaku ketua geng kutu rayau ni.



muka sekor sekor takleh blah.. rambut samseng.

Kat tempat depa ni, kalu tak kerja pun ko still dapat elaun hidup. So, kemuncak plot cerita ni bermula apabila diorang tak berjaya suruh local authority untuk naikkan 'elaun penganggur'. Diorang pakat tak akan bayar apa yang dibeli. Tak kira la rokok ke, makanan ke, minyak ke, semuanya diorang tak bayar. Polis pun tak mampu melawan diorang.


Gerry, yang tengah tu watak paling sial dalam cerita ni


Konflik cerita ni bertambah apabila sorang wartawan ni datang rekod apa aktiviti harian diorang ni. Macam rancangan realiti tivi la kononnya. Kisah hidup diorang ni pun ditayangkan kat kaca tivi. Tak semena-mena ratusan malahan ribuan penduduk mula mengikut dan menyokong cara mereka. Hahahha. Semua taknak bayar satu sen pun bila beli barang. Kerajaan pun naik bengang la. So, kalu nak tau camana abis, tengok la sndiri cite ni.


Kat bawah ni serba sikit trailer dia.






Oklah, nak pegi sidai kain baju plak. Pastu nak masak lagi. Sekian.

13 ulasan:

Encik Psychopath berkata...

mana nak download ?

e. indah berkata...

adhoiii hahha mcm muka samseng tak jadi jer i tengok .... : ) ...
rambut samseng retro, tapi muka mcm tgk raja lawak kekkeee...

Farihah Ahmad berkata...

memang amazing ah ko jmpa muvie gini.






eh, KO RETI MASAK EKKK????????

shazruls berkata...

hahaha..muka masing2 sama jerr

Aimi dan Pakcik Hashim berkata...

haha
kalau penganggur malaysia pon dapat elaun mcm tu

alamat semua nak jd penganggur

mamma mia! berkata...

gua baru je pas habis nengok. boleh tahan macam haram gak cter ni hahaha

Mieza vs Rory berkata...

hai owg kampung...;-)

Mutiara Bernilai berkata...

Atoi.

mcm tu pon ade eh.

tp mcm best plak klu dpt tgok.

eheh. cube kalu penganggur malaysia pun buat mcm tu? hiks2

Anis Mohd berkata...

tengok gambar pon anis dah gelak.hahaaaa

a little less conversation berkata...

cm mnarik je cite ni..kne cari ni..cuba ko bg link sket ktne nk dwnld

oranglidi berkata...

psikopath,
-ak x sure link dia. cer gugel. memang best dol. ak tgk kat kompiter membe ak je.

eindah,
-hahahaha.. samseng la best tgk.

farihah,
-haha. bukan ak jumpa. tgk kt kompiter orang. masak? ko tanye aku????? ko salah orang. hahaha

shazruls,
-hahaha. tu la fasai. muka lbih kurang. aku pn konfius.

rozami,
-kih3.. depa buat sbab takut pnganggur ni pecah rumah orang.

mammamia,
-uik? aku igt ak sorang je tgk cite ni. tak sangke ko tinguk gak. haha

mieza,
-oi! lama x napok.

mutiara,
-haha. kena tengok. best.
-kalu ade pnganggur malaysia buat, masuk isa la. haha

anis,
-kalu tengok cite lagi la pecah perut.

zatie,
-wajib tonton. haha. er. link nye ak x tau dol. cer gugel.. hehehe..

Mieza vs Rory berkata...

ader je la..mu je dok napok aku..heee

oranglidi berkata...

miza,
-cehh..