Selasa, 13 September 2011

6 Percent ditangguh. Bukan dibatalkan.


Minggu lepas aku tersedar yang banyak barang makanan dah naik harga. Ya, mungkin engkau-engkau yang banyak duit dan kaya raya tu langsung tak terasa bebannya. Tapi rakyat-rakyat berpendapatan sederhana dan bawah sederhana macam aku ni amatlah terbeban.

Murtabak dah naik 50sen, kuih pau beberapa posen, coki-coki aku dengar sampai RM1.80 sebungkus kecik tu, dan macam-macam lagi lah. Kalau nak tulih semua kang tak muat satu entri. Terbeban dol.. Dahtu lepas ni takkan aku gi pasar malam beli batang sate je?

Baru-baru ni pulak, syarikat-syarikat telekomunikasi mengumumkan akan mengenakan cukai 6% kepade semua pengguna prepaid. Tapi kerajaan telah menyelamatkan kita dengan penangguhan dahulu 6 % berkenaan. Terimakasih Dato' Najib dan rakan-rakan.

Ada jugak pendapat yang mengatakan sebenarnya ni adalah gimik kerajaan. Kononnya depa suh kompeni buat announcement kenaikan 6% pastu kerajaan buat la perbincangan dan akhirnya berjaya MENANGGUHHHHHHHHHHHHHHHKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNN kadar kenaikan tersebut. Alasannya untuk mendapatkan sokongan rakyat. Haih.. Entahlah labu..

Berikut merupakan komen-komen yang aku ambik dari Brita Harian


NACAT PENACAT FC: x pyah larh nak tanguh2 buang masa jer..batalkan jerlah nak naik caj 6% tu silap2 kerusi BN akan tumbang dlm pilihanraya akan datang sebab beban rakyat sudah tidak terkawal..harap beri perhatian serius mengenai isu ini k...

izz ziqrie mekong : niaya pnguna2 yg brpendapatan rendah.org atas2 tu sudah2 lah nk tamak2...

Jaybond: Trima kasih PM atas keprihatinan beliau campur tangan. Mesej yang amat jelas bahawasanya rakyat memang patut didahulukan kebajikannya.

Ruzila: Tangguh??makna nya akan dikenakan juga la caj 6% tu?Kalau perkhidmatan bertambah baik tak mengapa ini masih lagi di takuk lama..6% terlalu tinggi..kalau tetap dikenakan caj tersebut tiada la beza antara PRABAYAR & PASCABAYAR..malah lebih mahal penggunaan PRABAYAR

pst: kemain potoshoot tadi.hehehe.. Esok last! yehoouuu.

11 ulasan:

cimOt berkata...

arghhhh..gua bosan ngan najib!!
mana rakyat didahulukan tu???mana? mana?
beban lagi ada!!semua brg naik!!

Lea IsNaw! berkata...

politik x habes2...

Koyuki berkata...

waaaa..layout baru eh...hihi
tangguh ke? gua sure akan diteruskan lambat laun tu

roshaizul berkata...

satuuuuuu malaysiaaaaaaa! (sambil menagcungkang jari telunjuk kanan ke udara).


hahahahahaha

K2r~90 berkata...

setanding ngan caj KFC .. peh!!

rafiq berkata...

haihh dunia dunia..
mainan semata..

kasutburok berkata...

photoshoot terbaek kot.haha

Uchi kay-f @hmad berkata...

dah tu xreti2 nk pangkah tande boikot!

Uchi kay-f @hmad berkata...

@roshaizul:lawaklah ko..

beautiful_rose berkata...

penipu! penipu! ini trick je....
apalah maknanya naik gaji kalo harga brg pun naik sekali.sama je mcm tak naik gaji.tak de balance nak simpan.
semua nak cukai tak cukup dgn cukai jalan,taksiran,tanah dan blablabla lagi...ni tambah lagi cukai?

ama berkata...

kalau kata kategori budak budak macam aku pun rasa terbeban tak? heh