Isnin, 12 September 2011

Semoga ketemu hidayah Chika Dealova.

Entri ditaip jam 1:12 pagi...

Fuih.. lama x berfuksal. Ni baru balik maen fuksal teruh menulis..

Aritu (ke semalam? aku lupa la) aku selak-selak dalam berita hairan online, tetiba aku terbaca Bahagian BPoP. Pasal Chika aktres Indonesia yang belakon Dealova tuu. Atau nama sebenar dia Jessica Iskandar.


Lawa rantai. heehe. (sambil garu hidung)

Dengar kate dia da nak masuk Islam. Tapi tak tau la sahihnya macammana. Tersentuh aku baca dia punya kata-kata. Ni aku quote dari page sana.

“Saya pernah melewati masjid berhampiran rumah, namun saya tidak tahu bagaimana cara mahu memasukinya. Ketika itu saya berasa jiwa saya sepi dan kosong. Saya memerlukan dahan sebagai tempat untuk saya menyatakan terima kasih, selain menangisi setiap kesalahan yang dilakukan.. Lebih tepat, saya mahu meniti hidup dalam iman..”

Smoga brjaya la bertemu pengisian jiwa cik Chika oi. hehe. ceh, macam kenal rapat je. hahahah. Doakan aku kertas akhir.

11 ulasan:

feyza berkata...

cantinya~

a little less conversation berkata...

gua bersedia untuk membimbing chika ni kearah jalan yang diredhoi..kuang3

rafiq berkata...

haha. tgugat iman

cik.mello berkata...

sangat cantik orangnya

syukur jika dia dapat Hidayah dr Allah swt

Anis Mohd berkata...

cantik

Awkward April berkata...

tula.. kalau kat us, negara2 lain, org bkn islam blh je masuk masjid utk dgr tazkirah. tp kat malaysia, seboleh xnk bg org lain msuk.. pelik..

intan.maisarah berkata...

cantik nyaa diaa

jiranmafiarussia berkata...

sungguhlah hidayah itu milik Allah kan.


betul.lawa rantai.belikan aku satu?

kertas akhir.fuhhhh.lepas ni bercuti lah kau kan.

oranglidi berkata...

fieyza,
-klau pmpuan pn da kata cantik, apatah lagi laki mcm aku. hahaha

allc,
-kiaaahhhhahahahaha. bagus2.

rafiq,
-jgn pndang lama2. haha

cikmello,
-btul2.

anis,
-hehe..

paen,
-ha'ah la. ade gk yg bagi sbnarnye. cuma x bnyk. ntahle.

intan,
-lama xdgr cite. hehee.

mafia,
-btul2. hidayah mmang milik Dia.
-rantai tu ko nak? hahaha. nanti aku belikan rantai yang dibuat daripada rambut. hahahaa.
-bercuti la sangat sminggu. hahaha

sharamli berkata...

*garu hid0ng*

Unknown berkata...

woah! cantek banget!