Isnin, 26 September 2011

Saiful Halili dan kawan beliau : Konvokesyen

Pada suatu pagi yang permai.. Di sebuah kafe siber.. Tercongok dua insan yang bernama Saiful Halili dan kawan beliau yakni Aswardi Kembang. Tatkala tangan sedang laju mengetik keyboard dan menghayun kursor, tiba-tiba Saiful Halili berbicara.

Saiful Halili: Aku bengang betul la.

Aswardi Kembang: Pasai apo plak ni?

Saiful Halili: Member-member aku dalam fisbuk tu. Smue duk gedebel tunjok gambo kat majlis konvokesyen. Baling topi lah, begambor dengan beruang la, ada bunga la. Aku tak gedebel macam mereka pun! (Sambil menunjuk gambar berikut)

gambar hiasan je la. dari usim

Aswardi Kembang:Hok aloh.. Dah mu tak masuk univesiti. Macamna nak konvo? Mcamana nak gedebel?

Saiful Halili: Ye tak ye jugok kan. kih kih kah. (Tersenyum bagaikan kerang busuk)

Saiful Halili kemudiannya menyambung pelayaran internet di pagi permai tersebut.

Pesan dari Saiful Halili,
"Buat yang masih ada peluang memegang status mahasiswa tu.. Belajor lah elok-elok. Tak masuk u pun, masuk institut biasa-biasa pun takpe."

7 ulasan:

~eFFa sLumBeR~ berkata...

sedang mencuba..
tetapi sesiapa pn xpernah terlambat n masih ada peluang.. =)

ishiko berkata...

ecehh.. tu gamba convo sape tu

Koyuki berkata...

eh..lu kombo ke?

Nazz@Purple berkata...

ade org sambung belajar semata2 nak merasa pakai jubah konvo tau..

sharamli berkata...

Dah k0nv0 ke OL?

Mutiara Bernilai berkata...

:)

oranglidi berkata...

haha.. bukan aku la koyuki, sharamli.

gambo ambik dlm tenet je.

mutiara, lama xdgr cite.