Jumaat, 23 September 2011

Perkara yang membuat kita berkata "watdakrep"

Tiga calon Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Bintangor, Sarawak, tidak dibenar menduduki peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) baru-baru ini kerana mereka didakwa lemah dan dibimbangi boleh menjejaskan prestasi keseluruhan sekolah itu.

Ketiga-tiga murid lelaki terbabit, Idie Ganyol, Edward Ujoh Augustine serta Richmend Mangi dikurung di bilik pemulihan sekolah ketika calon lain menduduki UPSR pada 13 dan 14 September lalu dan mereka hanya dibenarkan mendudukinya pada hari terakhir peperiksaan 15 September selepas ibu bapa membuat aduan polis.

sumber-berita hairan.



Haramjadah. Aku harap sapa yang involve tu kena buang kerja teruh. Apa la dosa budak2 tu sampai tak bagi ambik UPSR. Mana tau depa dah wat persiapan rapi. Deng la. Merosakkan masa depan budak.

10 ulasan:

a little less conversation berkata...

(SK) Bandar Bintangor ni pemes sgt ke? klau x pemes mne takde nye org nk heran klau result keseluruhan sekolah dorg teruk ke tak..haha

ni taktik nk bg nama sek up je..

Nazz@Purple berkata...

melampau nye camtu..

zonaku berkata...

cikgu2 takut sgt reputasi sekolah rosak sebab result budak2 tu.......




diorg tu ajar bebudak tu ikhlas ke x sebenarnya ni?

Anis Mohd berkata...

masalah betul kalo cikgu asyik kejar nama n duit ganjaran bla result sekolah cun . haihh

merosakkan nama cikgu je

nabila husna berkata...

pandang rendah sangat. b**i ja manusia macam nih !

K2r~90 berkata...

Bintagor.. banyak hasilkan atlet negara..


ni le dikatekan hak asasi manusia di sekat

aLeen aVriL berkata...

yeke nih???asal aku xde tbaca pon pasal nih

Koyuki berkata...

Jadah apa ntah. Da jadi cikgu pun otak sempit

sharamli berkata...

Entahnya..Tak semestinya dapat result x0k..kat sek0lah menengah nanti takleh naik balik..eleh..UPSR je p0n..


*chewah..upsr je p0n..padahal dulu bukan main tak0t ngan upsr*

oranglidi berkata...

allc,
-ntahla. pemes gak rasenye. tpi depa nak kasi lagi up la.

nazz,
-memang mlampaui batasan syariat.

zonaku,
-ntahle. pasal keihlasan ni hanya depa yg tau.

anis,
-btul2.. sgelintir je wat hal, abih rosak nama.

nabila,
-huhu.. rilek2.

ribena,
-lamanye x dgr cite.
-banyak atlet ye? ak x tau lak dol.

aleen,
-btui le. ada dlm surat kabor. dgr kate depa dbnarkan ambik smula paper.

koyuki,
-hm, nakkan nama punya pasal..

sharamli,
-tu la pasai.. mana tau nanti kt skola mngah mreka lagi mnyerlah. kita mana tau..