Rabu, 16 Jun 2010

Angkat Tangan Cucuk Udara

Orang kaya hanya akan rapat dengan orang kaya. Ini adalah realiti. Kan?

Macam yang kita selalu tonton dalam drama melayu, kalau ada orang kaya yang baik dengan orang miskin, mesti dalam hati kita terdetik :

"Pegi mampus lah. Mana ada orang kaya nak kawan dengan orang miskin. Bodoh, menipu rakyat je kerja."

Uih, berat.. Sebenarnya ada aja orang kaya yang betul-betul rapat dengan si miskin. (Segelintir)



Dunia dan kekayaan bukan milik kau sorang je.

Ok, aku jadi Ghazali dan kaulah Tengku Mukrim, Tengku Zaleha dan Tengku Karim. Watak-watak Antara Dua Darjat.

16 ulasan:

I n n z berkata...

hurm3.
ade3.

misz benida berkata...

kaya dan angkuh.
angkuh tu sifat..ade je org xkaya sgt pon,tpi blagak cm org kaya..then mula la nk ckp2 low profile..kpla bontot die..mrh lak aku ni.

amaL berkata...

itu realiti. tapi macam kau cakap, masih ada segelintir org kaya yang masih nak berkawan dengan org miskin. aku baru jumpa. dan aku berkawan baik.

hi mer! ;p

wong ah ian berkata...

ade je..aku ni contoh terbaik..aku kaya ngan budi bahasa tetap berkawan ngan kawan2 yg xde budi bahasa..haha..

oi sorilah aku belum berkesempatan menjemput ko bwk melepak dengan budak2 ni..

Farihah Ahmad berkata...

manusia~ riak takbur. tp, ada ja yg ikhlas =)

selipar besi berkata...

aku x tgk lak cter tuh...

ade org kaye nak dkt ngan org miskin.kalau org miskin tuh cun..

cube kau dah lah miskin....muke tak cun...tp kau pandai..

kompem org kaya x pandang kau pon..cun dgn pandai..cun lagi beruntung...

realiti ni .aku ckp pasal realiti..hehe

aleen adela akoo ^_* berkata...

ngahaha.komen wong ah ian 2 memang tebaekk habaq hang!

jo berkata...

ghazali..bangun ghazali...
ghazali...bangun ghazali...

helena's berkata...

kaya kat dunia je..

Hafifah berkata...

keje la! blogging je keje~ ha3

Kassim Selamat berkata...

alahaiiiii kasseeemmmm!!

hahahahahhaha ian cam haram!!!
ahhhh wa benci org kaya!
benci! benci! tp x bnci semua ~ heh


wa jadik kassem selamat
lu jadik sabariah .. amacam?
mak dara pas kat ian

e. indah berkata...

aku kaya tak kaya
miskin tak miskin
sedang2 pun tak sedang2 sangat ..


mcm tue sepa nak kawan ngan akue? ...


; p

o.l berkata...

inz,btull2

misz benida, ahahahah.. rilek2.

alam, bagus2! rekomen a die kat aku. buleh mntak dia blanja.

ian, budi bahasa budahya kita. bgus2. anak muda mcm ekau kita prlukan. no hal2.

farihah, huh, yg iklash tu pyah mau jmpa

sbesi, ha'a la.... btul2. cun tu btul gak. ko cun x?

alen, hoho. biasa a dia

jo, ye johan

helena, btul2

kasim,baik lu jadi osman jailani, low profile skitt

eindah, ish2. ada je org mau kwan.

chokio_nia berkata...

btol ape kau ckp ne..aku sokong..tp tak semua..ingat tu..

Kassim Selamat berkata...

tul jegerk ..
kassem selamat ske bbelanja
tu pokai cepat... hahaha
osman jailani sape weh?

oranglidi berkata...

cokio, sbab tu saya ada tulis. segelintir.

karim slangat, osman jailani.. nama samaran kasim slamat lepas jadi buta la.