Khamis, 4 Mac 2010

Fail Rahsia Saya: Makan Pau dan cium awek.

Tadi senja aku pergi ke pasar malam area Taman Maju Jaya. Pidaus bilang nak beli singlet kaler hitam. Aku kurang keyakinan samada pasar malam ada menjual singlet zaman sekarang. Ternyata, hanya singlet hitam perempuan yang ada.

Dalam pencarian lauk pauk untuk disental, langkahku terhenti di satu gerai.. Gerai kuih Pau. Aku memang tak boleh tengok pau-pau ni. Nak je aku picit sekor-sekor.

Memori ku tiba-tiba melayang ke zaman persekolahan. Ya, semasa aku sedang berdiri depan gerai itu , pikiranku berbalik ke zaman lampau tanpa menghiraukan umat manusia yang lalulalang.

Aku mula digamit kenangan. ~~

Ketika itu aku masih mentah remaja. Tingkatan satu sekolah kampung. Kelab TaeKwonDo mengadakan aktibiti ke Pulau Pinang. Ketika perjalanan pulang (malas aku cerita aktiviti disana), kami berhenti di satu gerai untuk makan tengah hari.

Aku sudah kopai gila babi. Sen tinggal seringgit dua. Aku mula mencerap bintang di awan dan gunung dilautan. Akhirnya aku buat keputusan membeli pau yang dalam laci kaca tu. Pau Al-Ain ke ape namanya aku pun dah lupa. Maklumlah, orang miskin macam aku takkan nak makan macam orang lain.

Aku bawak naik pau ke dalam bas dan kemudian senior aku memberi satu tips yang paling best ketika memakan kuih pau. Aku yang mentah tak tau apa cuma mengangguk setia akan kata-kata senior itu.

Katanya, "KALAU KAU MAU RASA CIUM PEREMPUAN, KAU TRAI LAH CIUM PAU.. SERIUSS! RASANYA SANGAT BEST! DENGAN KEEMPUKAN KELEMBUTAN PAU PANAS SUAM-SUAM ITU, KAU AKAN MERASA INDAH.. SEBIJIK RASA MACAM CIUM PIPI SEORANG AWEK! "

Aku pun cuba cium pau yang baru aku beli itu. Panas-panas lagi.. Ternyata benar kata-kata beliau (walaupun aku tak pernah cium awek). Sampai ke hari ini aku buat pekara sama. Kau nak try? Beli lah pau sebatang dua.


Ni lah pau aku beli tadi. Lebih besar dari penumbuk aku. Harga pun berpatutan. Empuk. {Duit 5posen tu aku letak sebab nak suruh kau banding.}


~~Lepas habis aku mengimbau kenangan, barulah aku membeli pau berkenaan [pakcik tu dah pelik tengok aku berangan lama sangat.]

titipan pau: Hakim Pau [Cina] pun suka bersedekah kuih pau. Kau?

titipan pau: kau kawen nanti ciumlah bini@laki kau sepuas hati. dapat pahala lagi. Yang kau duk cium pegang skarang apahal? Aku sumpah jadi batu kang.

68 ulasan:

YobSumo berkata...

kenapa tak banding dengan 1 sen je? lagi gempak komparisen kat situ.

YobSumo berkata...

eh aku 1st! banggaaaa

Frodo Baggins berkata...

wahahahhaha

Frodo Baggins berkata...

tiba2 aku nak makan pao esok!

Frodo Baggins berkata...

nak pau!!!!!!!


nak pau!!!!!!!

Frodo Baggins berkata...

labat sial ko bg petua ni!!! slama ni aku terosss ngap jer pau tuh! xder lak nak raba2 cium beliau .. haissshhhh

Frodo Baggins berkata...

aku tak paham ~~~ singlet pompuan bukan sama ke ngan siglet laki .. tibai jer arrr ... adjust mana2 yg patut jer .. amende lahhh



>>___<<

Frodo Baggins berkata...

ko tgh sentap org yg ske raba2 ke?

Frodo Baggins berkata...

aku ske derma apam .... gebuzz n montok gak! kecik2 antar g mesejid ...

Frodo Baggins berkata...

10rd

oranglidi berkata...

ade jugak mati kekerasan kang.

Frodo Baggins berkata...

yahhhhhh lidi, kau dalam hati ada taman bunga ke skank ni?

Frodo Baggins berkata...

wakakakkakaka



BYE

Frodo Baggins berkata...

selain pau, ada petua lain tak?
yg aku leh imagine cium pipi awexz?

putera aftus berkata...

cium pau dan makan awek,

bes dol pau kacang merah mak cik siti kt palong 2.. huhu

Razman berkata...

aku suka cium awek bila rasa nak makan pau.

Frodo Baggins berkata...

aku rasa nak makan pau skank

rajenah .. aku tumpang cium azza ye


awekmu awek ku juga ...

pu3iman berkata...

musykil sket...

ni nak promote beli pau ke ato promote cium awek? ehehehe :p

I n n z berkata...

x suke pau.

deqyalalink berkata...

aku dah lame tak makan pau.paling sedap pau muooo...

e. indah berkata...

hahhahaa pau tak leh cium blk ..gantung ....

haja berkata...

eh..mane kamu hilang bro?
berapa lama sebelum ni saya nak singgah cari kamu tapi x jumpa2????

#pau nampak sedap..mana mau cari pau malam2 cmni?

FarhanaDr berkata...

Haaaa.. Pi carik singlet takmo ajak.. ;(

Erk.. Ku juge suke makan pau cium2 dulu.. Masyukkkkk.. Hahaha.. Tapi kan, penjodoh bilangan pau SEBATANG??? Muahahaha.. ;p

JMR berkata...

ooo..pagi2 esok gk kena g beli pau..leh kiss..morning kiss kan!:-p

si kosong berkata...

aku perlu pau sekarang...!!!!

iman berkata...

best ny pau..sok nak beli la..nyum3..

Fifa berkata...

nape x p carik singlet kt kdai yg tepi2 psar mlm tu?

crazy_labelle berkata...

cium pau? ape desperate sgt ke? xpe la, ak bg pinjam pipi ak... tp pastikan gosok gigi n cuci mulut pkai listerine... ak xnak jerawat naik...

{lumut} berkata...

hahahaha...hebat idea senior lu!!!!!hehe

Anis berkata...

Anis tak pasti bm anis yang teruk atau perkataan tu yang pelik ,
tapi, kopai tu apa eh ??

pau bsr2 x sdp woo.
pnt nak makan

Fhad berkata...

kopai = pokai? erm jgn beli pau ahmad taw.. owner cina dan pekerja sume cina dol.. aku da serik makan pau.. erkkk.. kalo nak rase cium pipi pompuan baik ko cari awek trus cium je.. alaalala

sya ar berkata...

hahahaaa

hanie berkata...

bwk ke segan jgk nk meraba2 pau ni..
bace bismillah sdh la..

:P

arryani berkata...

Si Frodo tu..tak de keja lain

brape bnyk komen dia nk hntr??

saje nk wat onar dan duri dlm dging..aagaga

Erk, pau dging ada tak???

Cik Cookie berkata...

betul.nnati kawin nak cium xbg lepas.hohohoho...

rathiqah azmira rosli berkata...

err aku malu ah bace entri kau ni


*blushing*


wahaha

.rafiq. berkata...

aku nk pau ko satu pau boleh?

Haris Dot Com berkata...

weiii lanun wakakak ape jadah ko berciuman dgn pau...baik ko cium mulut ngn kosong kew, ian kew,,,fhad kew/?? pau uk dimkn

si kosong berkata...

bodoh ko ni haris..aku anta fhad tuk rogol ko.hahahaha

cik selamah kundang berkata...

hahaha..berbaur..otak aku kuning pg ni.tu pikir mcm2

shakinah berkata...

cilakak.
sekarang aku kempunan pau!

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ berkata...

besau betol pau~
tp aku lebey suka mengepow dari mam pau~
blanje la wey~

Monkey D Luffy berkata...

ko menaikkan ghairah aku ditengahari

bukan setakat cium... nak ramas2 pau tu

Monkey D Luffy berkata...

oh ya

link aku tukar ker

http://www.unfiltered-madness.com/

FaTiN berkata...

sape2 nak pau?

mak aku tokei pau !

sekian.

sharamli berkata...

eh..xb0leh erk cium pegang kal0 xkawen?
xleh ke..ala...
tu ..tu..nampak x tu?yang d0k pegang2 waktu bergamb0 tu?
hua3

vidadarisakura berkata...

abis tu kami yang pompuan ni kena cium kuih apa?

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP berkata...

haah wei,ade org ckp pipi aku cm pau!! siot je....ternyata aku gemok..huh..!@=

si kosong berkata...

vidadarisakura;

cium je pulut panggang....!!!!

jo berkata...

tiba-tiba terasa nak pergi ipoh..

aleen adela akoo ^_* berkata...

hak2.perbandingan 5posen dgn kuey pau 2 yg aku xtahan.huuuu
abes,sampai skang ke ko chiom pau sblom makan?hu3

miss lolly a.k.a luvfareda berkata...

huakakakakak !

gilaaaaaaaaaa

Judiene berkata...

pau kari ayam and kacang merah ttp menjadi pujaan hatiku
ahahahaha
pau kt seremban besar2 dowh!

zac zirwan berkata...

kalo pau ayam..takkan awek tu bau ayam kot..hahaaa

kakimaukah berkata...

nak cuim awek la..pau la...macam2 ko ni..penampau tak mau?

Aujinz berkata...

Pau kari Daging..

mabeles..beso giler pau tue..tak cukup tangan aku..errr..mulut aku

Daffodil D berkata...

hati2...ada pau yang cina buat. *diragui halal nya* wallahualam. hey, ada pau stroberi x? baru feel lebih sikit. keh3 :p

oranglidi berkata...

karang ada time, wa reply komen2!! sori2.. arini bizi sket.

oranglidi berkata...

yub,
/1 sen kecik sangat.
/aik? first ka?

fro,
/silakan makan. ingat tips itu
/sori la lambat bagi tips ini.
/singlet pompuan singkat la. lu nak tebuk bahgian bawah dia?
/sentap org suke raba2? apa maksud mu?
/derma apam? jadi hakim apam la nanti.
/dalam hati ada darah. bunga2 tak main.

tus,
/yeah. makan awek.
/palong? kena try ni!

man,
/kalau xde awek? xkan nak cium apek.

fro,
/komen lu memang makan dalam.

pu3,
/xyah musykil sangat. promot cium pau lah.

innz,
/suka apa?

laling,
/ah, kau bukan ajak ak pi muo pun.

eindah,
/huhu. gantung pau ke?

haja,
/hilang?
/apa kata lu masak pau sndiri.?

drFarhana,
/uih. segan la ajak lu beli singlet.
/aik? hang juga ada hobi itu? best dak?
/ala, penjodoh bilangan tu sekadar penjodoh. tak merubah maksud pun. hehe

jmr,
/hehe. bagus2!

song,
/kalau x ada pau, ketiak pun ok.

iman,
/yehhh! heheheheh.

kakP,
/errr... tanya daud. hamba ikut je.

belle,
/lu pmpuan ka? meh nak syium.

mut,
/try la.
/eh, sana ada pau ka?

nis,
/kopai pun x tau? hehe.
/penat la sedap.

fhad,
/ya, pokai. ak slalu sebut kopai.
/pau ahmad? tau2. lu penah crita.
/cari awek? baik cari bini.

syaar,
/kau gelak kenapa?

hanie,
/ye2.

arr,
/fro mmg begitu.
/pau daging ada. smua ada.

kukie,
/betul tu. biar bibir melekat terus.

rat,
/kau malu apa? amba bukan cium kau pun.

raf,
/pow la. wa penampau muka.

ris,
/lanun? mana?
/gay benor.

song,
/komen kau yang ni memang terbaik!

salmah,
/errr.. kuning kira ok la kan?

kina,
/nanti kita makan.

leen,
/cenggitu la. try aa

ayu,
/cis. orang mengepau x elok untuk kesihatan.
/hang tu bila mau blanja wa?

luffy,
/ghairah ka?
/jangan teraba awek orang laen sudah.
/ok2, wa dah link yang baru tu.

tin,
/wah!! nak! free?

sha,
/sudah gaharu bertandang pula.

vv,
/cium la pau jugak . TIPS INI UNIVERSAL .. sapa2 buleh cuba.

kuna,
/er... no komen..

song,
/hahahah. lucah2.

jo,
/apahal?

loli,
/aik? dah ubah cara kumen.. heheh.

jud,
/seremban? eden kene torai neh.

zic,
/uih.. letak la fragarance minyak wangi skit. baru bau makwe.

kaki,
/penampau sedap x?

jinz,
/kat mana pau daging tu?
/try la. kat perak ni ha.

daff,
/tau2. trimas2..
/mentang2 la hang pensuka buah-buahan. nak stoberi, cer buat.

missjiwa berkata...

aku da xpaham mane lidi mne tanpe name...
tapi ape2 pon..
bgos gak idea tuh..
ngahaha~
-fadh-

oranglidi berkata...

jiwa,
/hang fadh mana???

missjiwa berkata...

fadh mne...
xknl kot.polower mu la..
dulu belog aku name fadhnyer blog.
tpi skang suda tuka n private.he~
knl x?
klu knl aku belanje abc kat v2...

oranglidi berkata...

ye tau2. dak utp tu kan? tapi mana blog hang?? xleh bukak pun.

oranglidi berkata...

ada abc ke kat v2?

missjiwa berkata...

ye2 je ko taw..
aku taw ko bukan lidi.
lidi orang ganu...
mne de hang hang nih..
ade abc kt v2..cendol pown ade..
tpi cendol die pelik.
hehe~
gi la try

missjiwa berkata...

eh2..
blog aku da private..

oranglidi berkata...

huhu.. orang ganu pun boleh cakap hang la

missjiwa berkata...

ok.aku caye..