Sabtu, 25 April 2009

Nasi Boli

Khas buat semua..

dalam post wa dibawah, wa ada sebut pasal nasi ni.. dan ada yang mungkin tak tahu

Lu nak tahu?

nasi boli ialah dimana beras n beras pulut dicampur dengan beberapa jenis rempah yg dibalut dengan kain. pastu masak cam masak nasi biasalah.

Lauknyer macam nasi dagang .... gulai ikan tongkol . Kadang kadang ada yang buat lauk ayam panggang, dan lain lain.. pastu adelah sikit dia punyer acar timun campur dengan nanas.. lu rase lu pernah makan tak?

Ah, malas wa tulis panjang panjang.. lu search la sendiri! Ini bukan blog nasik..

13 ulasan:

sharamli berkata...

sedap ke?
balut ngn kain ap tu?
was2 la plk nk telan..

oranglidi berkata...

Sharamli: Hahahah.. kali terakhir wa makan masa dekat dekat nak masuk tingkatan satu.. seingat wa, sangat sedap.. entah, wa rasa kain kasa kot.. ke kain batik?

kuda kertas berkata...

ape r tgh2 mlm cte psl nsi..cte r camne nk bjye dlm umh tgge ke..camne nk survive d gurun kedah ke..bru r mcabar minda dan mcapahkn idea..hehehehe..

Anis Mohd berkata...

ok fine .
ani btl2 search kat google..
n anis jumpa nasi bali .
bkn boli .
memenuhi ciri2 yg d sbtkan .

jap2.. balut ngan kain ..
uhm ..
kena pk panjang dulu tuh b4 makan .

oranglidi berkata...

kuda kertas: wa ingat nak wat tajuk seekor ikan keli kelemasan.. tapi takda idea la.. lu wat satu post boleh? nanti wa letak kat blog ni..

Anis Mohd: haha.. nasi boli tu bahasa terengganu x silap wa.. lu try lah rasa.. enak gitu..

terrarosa berkata...

lar bukan blog nasik ke ?

wa baru nak tanya kalau nak masak nasi 3 gelas, air nak letak banyak mana ?

Monkey D Luffy berkata...

kau mengidam nasik boli ker?

oranglidi berkata...

terrarosa: alahai, tu sonang jo.. lepas basuh beras, lu tarukla air sebanyak satu setengah jari telunjuk daripada aras beras... senang kan?

Monkey D Luffy: Hahaha.. wa tak mengidam pun. Lu?

.kakijalan. berkata...

bukan nasi dagang ke?
cis nape aku tak tau ni.

oranglidi berkata...

.kakijalan. : nasi dagang tu yang dibuat guna beras pulut semata-mata. dan dimasukkan santan..

milimilo berkata...

nasi boli?ape ke pelik sgt..mkn nasik biase sudeh..huhu :)

milimilo berkata...

mknn kaum ape tu?

oranglidi berkata...

kaum milo barangkali.. cis