Jumaat, 24 April 2009

Pagi Pagi Menuai Padi, Petang Karang ?

Harga semua benda nak naik..

bayangkan, harga cokicoki pun dah naik! dulu wa beli seposen sebatang.. kadang-kadang seposen dapat dua.. sekarang 5 batang rm1.20! Sebab tu wa ambik plastik cokicoki sebagai pensilbox wa.. Tanda boikot kononya.

kalau wa tak silap, gula-gula yang ada gambar udang tu seposen boleh dapat 3 bijik (gula gula yang ada plastik boleh dimakan).. Sekarang wa pun tak tahu berapa.. Apa jadah semua ini?

Ah, wa rasa satu hari nanti nak beli coklat bolabola pun dah singgit sebijik.. Ini wa ramalkan sebab wa memang pakar ekonomi.. Kalau jawap Kemahiran Hidup bab buku lejar tu wa memang suka..

ni yang buat wa terpikir nak bisnes ikan dalam sangkar. Xpun restoren ala-ala KFC. Menunya mudah: nasi dagang, nasi pelangi, nasi boli, kueowteow seberang dan juga pegedil masin . nama yang terbayang-bayang dipikiran wa "Syarikat Kita Adalah Orang Lidi" . Wa sudah rancang, Lu bagaimana?

Jangan lengah lagi, Ibarat kata oranglidi: Pagi pagi menuai padi, petang karang? (nak kena tendang?) = sediakan payung sebelum karam..


pssst: wa sibuk beberapa hari ni.. sebab tu jarang update.. jangan membuat spekulasi murahan.terajang kang!

9 ulasan:

Anis Mohd berkata...

nasi boli tu apa ?

sharamli berkata...

oo..yg leh mkn plastik tu..letak2 lam mulut..kna air liur..trus cair..tp ku xska gula2 tu..plstik dy je ku mkn...

Monkey D Luffy berkata...

nak bisnes ajak aku sekali ;p

A+z+i+E = AziE berkata...

weyt.. gule2 taleh mkan da ak dgr cter cz ad melamin..

terrarosa berkata...

kalau spekulasi wa yang mahal punya,
kena terajang jugakah ?

oranglidi berkata...

Anis Mohd: Wa dah jawab soklan ni dalam etri diatas

sharamli: haha.. wa suka dua dua

Monkey D Luffy: woi! kalo lu bagi wa modal sejuta ringgit baru bisnes jalan..

A+z+i+E = AziE: Ye ke? tu bukan gula2 rabbit yang susu tu ke?

terrarosa: Penerajang bergantung kepada angin dalam kaki wa.

milimilo berkata...

choki2 memang mahal..so,kau patut bersyukur sebab dapat 2adiah..bukan senang ouh..
huhu

milimilo berkata...

gula-gula yg de gmbr udang tu fevret aku gak tuh

oranglidi berkata...

haha..