Selasa, 21 April 2009

Pucuk di Cita Ulam Mendatang

Tadi pagi wa jalan-jalan.. lalu melintas seekor mengkarung (ke bengkarung? lu cheklah dalam kamus oxford) . Laju semacam dia berlari.. terlewat masuk ofis ke?.. Wa pun tak tau.. Wa pun seru itu mengkarung.

"Mengkarung..Mengkarung..".

Datang sorang brader dengan muka kurang puas hati. " Lu cakap jangan sebarang cakap! Nak kena belasah ngan geng gua ke?!!".. Wa tak berapa nak paham.. Lu punya mengkarung ke?..

"Tadi kan lu panggil gua Mengkarung! Buat muka tak bersalah pulak!".. Katanya..

"Tu brader!" Jelas wa sambil menunjukkan mengkarung yang dari tadi mengorek pasir.
Beliau berlalu tanpa kata. Malu agaknya. Wa malas je nak smash muka beliau.

Dari belakang barulah wa perasan. Rambut punk rupanya brader ni.. Pucuk dicita ulam pulak yang mendatang..

15 ulasan:

Anis Mohd berkata...

haa3x..
mesti muka brader tu blushing cm anak sekor binatang nih ..

roshaizul berkata...

ada lagi ek mamat punk sekarang...

milimilo berkata...

hoho..terase la pulak rmbut die tu mmg patut dipanggil mengkarung :D

kuda kertas berkata...

ko jln2 g mne pg td??jln2 mkn angin eh??ke buang angin??hahahha..
mengkarung 2 mmg bntuk die cam rmbt punk ke??

sharamli berkata...

ap pny bengap bdk yg pnggil mengkarung tu...
tu kn mentang..hua3....

wanhamery berkata...

la..panggil mengkarung pun marah..mengkarung lebih baik dari org gtu,ada jgk jasa dia pada agama.

terrarosa berkata...

nasib baik itu mengkarung berkerjasama dengan lu ,tak pasal2 kena korek pasir pasal nak cover line...


hahaha.

oranglidi berkata...

Anis Mohd: punk jarang sekali blushing..

roshaizul : mestilah ada brader.. takkan pupus punk di dunia..

milimilo: haha.. sebijik..

kuda kertas : rambut mengkarung pun lu tak tahu? baik tak payah jadi kuda.. wa pegi atas angin..

sharamli: haha.. bengap? wa memang suka bicara sama haiwan. semut terutamanya

wanhamery :betul3! dhob tu mengkarung kan?

terrarosa : haha.. wa siap bagi keju cisdale sebagai hadiah kerjasama..

mugiwara berkata...

rupanya rambut mengkarung dibenarkan di opis opis tertentu....
wa bleh keje situ nmpknyeh!

.kakijalan. berkata...

haha comel gila menkarung cover line.
cayalah.

zairi berkata...

mana jumpa?lu lalu dalam terowong mana jumpa budak punk tu?budak punk baru nak idup tu kot.dah x musim sangat punk skang ni dah.

Aie berkata...

betol la kata org tua, kerana mulut badan binasa

tahniah lu terlepas dr perang dgn golongan punk

milimilo berkata...

bengkarung pun ade ke?xpnah tau lak aku

milimilo berkata...

malas nak check kamus

oranglidi berkata...

lu memang agak malas.. wa tau