Isnin, 29 Jun 2009

Pelanduk dan Gajah bertarung, Nyamuk tersepit 16 kali..

1.42 a.m, 28 julai 2009...

"Wa dah siap cukur janggut nih" bilang abang wa.. dressing pun dah dressing berjoli sana-sini. Wa dressing pegi menoreh getah je. Rase2 balik kang nak menoreh kejap belakang UMT nun (toreh kelapa sawit). Berbekalkan semangat 'samba yang selamba', kami bertolak menuju destinasi.. Seperti biasa, ke gerai tumpuan..

Dah sampai di depan gerai brader2 kuat mencarut, wa rase tak sedap malahan sakit hati. Bukan ke depa ni hantu bola? apasal tutup malam ni? ah, bongkak sungguh lu wahai manusia. Abang wa mengalih BMW mencari port menengok bola yang laen. Tiba di restoren 24 jam kami berlari-lari duduk ditempat paling direbut umat manusia. Wa perhati muka kutu rayap yang sekitar restoren tu. Apahal semua buat tak endah ni? Dahla harini perlawanan penting. Hiraukan.

Wa dah siap tempah 'Ali Kafer' berserta 2 keping roti kosong untuk menemani perlawanan malam ni. Abang wa hirup nescafi gelaas. Wa masih sabar menunggu. TV menunjukkan jam 2.15.. Wa dah mula duduk tak senang.. Jam itu TV3 sedang menayangkan kisah lelaki suka menari.. Wa dah terikut2 tarian die.. Berdebar..

"Kak, knape tak bukak astro bola?" Bilang abang wa, tertekan.. "Er, sini astro ade tapi tak jalan.." Celakak.. Abang wa ambik langkah drastik.. Kami masuk keta semula mencari port2 orang bujang yang laen.. Air ali kafer wa belum habis.. Selesai bayar, wa angkut terus gelas sekali masuk keta.. Wa dengar akak tu panggil mintak gelas, wa tak layan. Jahanam lu. Berani x tayang Brasil vs US.. dahla air dah bayar, takkan wa nak biar. Wa tetap pendirian je. Berlalu tanpa kata. 'Esok karang wa antarlah', bisik hati kecil wa.

" Knape macam takde orang ni? Dahla ni kedai paling bola di tengganu ni.!" Kami patah balik ke rumah. Bukak internet. Bukak web astro. Memang hampeh. '29 julai 2009, jam 1.30' rupenye. Wa dah bukak abis baju2 menoreh. Sarung pyjamas corak bulan bintang sambil menyumpah sampai tertidur.

Lenkali chek dulu jadual perlawanan. Ini semua akibat kekonpiusan abang wa mengira waktu Afrika dan Malaysia!

pssst: 4.45 a.m, 29 julai 09- Brasil menang. Macam nak gugur jantung wa pada 1st half. 2-0 kena hentam. Second half, Luis fabiano dan Luis fabiano berserta Lucio meledak.. Hahaha puas ati.. Bengong lu Tim Howard dan sekutu pengadil.. Kaka' punya tandukan tu dah gol la! keputusan 3-2..

dan wa belum antar lagi gelas kaca jenis Royalex ke tempat asal. Harap2 akak tu tak tepon polis.

17 ulasan:

ruffey berkata...

berpendiriannye engko. hakk hakk. abes ar rugi sejibik gelas akak tu, ko dah plangkan blom?

iyllienaz berkata...

harap2 ade polis yg dtg jap g cari ko.haha..slap2 kete abg ko kne thn mase road block nant..

Anis Mohd berkata...

tak ley blah .
siap curik cawan lagi .
kedai tu x leh bungkus ke wawa ?

SwEeTFoResT berkata...

huhu..hampeh tol..sian kat makcik tuh..

cik erin berkata...

hahah.
mari amek gelas dekat kedai pastu buat harta:D

terrarosa berkata...

cis... kali ini wa tewas !
wa baru nak selamatkan itu nyamuk, tapi wa tertipu rupanya .

Monkey D Luffy berkata...

terlebih semangat punya fasal

knp lah US tak menang yer

hehehe

roshaizul berkata...

apsal kau tak mintak bungkus je ali kafer tuh?

handhalah ibnu kamil berkata...

baik lu pulangkan cawan tu.

kang dia ikut hang kat kubuq.

hahaha.

p/s : tengkiu sbb link wa.wa amat menghargai.

John Iverson berkata...

Pernah jgk tersilap tarikh hahahaha

tuntung berkata...

abis minyak lu pusing2~ahahaha
wat souvenir je cwn tu~

tuntungkita.blogspot.com

-->wa dh lame polow lu<--

oranglidi berkata...

ruffey: hahaha.. cis, berani lu mengumumkan hari kemalasan di blog lu! belum pulangkan la brader.. xde mase pulak.

iyllienaz?: hahaha.. berani lu mengharap.. kete abang wa dah simpan elok2.. sampai arini takde rodblok..

anis: hehe.. bukan curi.. pinjam!.. boleh je bungkus, tapi wa rushing mase tu. haha!

hutan maniiiis: hehe.. hampeh ke? cis.. makcik mende? akak la..

cik erin!: cis.. tu a.. wa ingat nak buat koleksi harta lah.. buleh ke?

terrarosa: hahhaha... tewas mende? haha.. jangan harap lu dapat slamatkan nyamuk berkenaan. dah 16 kali tersepit!

monkey: haha.. US tak menang sebab depa Amerika..

roshaizul bakal kawen: hahahaha.. wa nak rushing mase tu brader! kalu trlepas pelawanan menyesal..

handallahlu!: macamna die bisa berjalan ke kubur? hehe.. rilek2.. wa pinjam je..ade mase wa beri a!. haha.. link? no problem

brader john weehh: apa lah.. bukan lu slalu silap jam je ke? are u sliping x2.. bradr john.. hehee... lek2.. jangan trsilap briadah sudah

tuntung yang boleh berblog: tu ah pasal, abis mnyak masak wa.. wa tau lu dah lame pollow wa.. hehe.. trimas kasus!

zatiesiska abdul rahman berkata...

haha apsal lu x angkut skali kerusi meja kdai akak tuh..muat tu msk kete abg lu hahha :D

oranglidi berkata...

zzatie yang lame menghilang: la... wa nak cube gak angkut terus akak tu sekali, tapi x terdaya.. haha..

dude berkata...

hai..awak pandai karang cite la...;p
wakakakak

oranglidi berkata...

wei dude: haha.. wa bukan karang.. wa cite yang benar2 sahja!

Tanpa Nama berkata...

Hi all. How are you?