Khamis, 10 Disember 2009

Aktiviti Harian Saya.

APDET JAM 1.40 PAGI: WA DENGAR MAS KAHWIN MINIMA KAT SELANGOR DAH NAIK RM 300 DARI RM 80. WA DAH CHEK DALAM BANK TADI.. hasilnya? kawen dengan orang Sarawak la..

Bangun subuh tak payah cerita lah. Benda basic.

Bangun pagi, hirup teh o (Baca doa bangun tidur tu juga x payah cerita. Walaupun kadang-kadang tertukar dengan doa lepas makan.)..

Mane boleh gosok gigi dulu.. Orang tua-tua cakap minum teh o lepas bangun (tanpa mandi dan gosok gigi) adalah sebahagian nikmaat dan hikmaat.

Ramai jugak anak jiran datang rumah pepagi.. Bermain-main dengan adik wa. Umur muda-muda lagi.. Kalau yang dah remaja tu, takkan nak datang maen pondok-pondok dengan wa. Baek maen chatting.
Deme datang main konda kondi ke ape wa pun x ambik tahu sangat. Yang penting tak berjudi.

Tengok mak abah bertolak pegi kerja.

Dengan memakai seluar trek jenama 'cheetah' hijau, baju 'kappa' saiz besar.. Pergi keluar rumah start motor beberapa minit. Masuk rumah, ambik baju-baju yang dilabel 'untuk dicuci', letak dalam mesin membasuh. Jenama Electrolux.

Masuk dapur, goreng jemput-jemput ikan bilis secara kuantiti 4 orang makan.. Begitu juga air teh o.. Menu mengikut mood tukang masak. Panggil adik-beradik makan. Makan cicah dengan sos. Sambil tu membelek surat khabar (kalau ada).

Bila jemput-jemput dah nak habis, dapur haruslah diperkemaskan. Basuh pinggan sampai licin sinki.. Sapu lantai, mop ape yang patut, dan kemas benda-benda serabut.


suasana desa yang permai. depan rumah..


Wa pegi luar rumah. Streching satu dua.. Praktis silat cekak.. Ha, wa ahli PSSCM.. Praktis sorang-sorang je lah. Praktis dengan adik kang, ade yang masuk hospital kerajaan. Pagi dikampung memang indah. Udara super nyaman!!
Time inilah juga dimanfaatkan sepenuhnya. Mane tau ade awek-awek lalu. Boleh buat-buat baling batu kerikil. Hehehe.

Kalau baju dah siap dibasuh, wa jemur di ampaian. Kalau tak, biar je lah.

Mandi pagi lu jangan banyak soal. Ada masa wa curi lah masa tengah goreng jemput-jemput ke..

Lepas tu barulah start kerja serius. Ke dusun. Kadang-kadang ke kubur. Tolong Pak Hamid bersih-bersih mane yang patut. Belah kayu api. Kutip buah kelapa. Kupas sabut buah kelapa. Punggah buah-buahan masuk lori. Bila matahari dah naik, barulah pulang ke rumah untuk makan.


kerja bersih kubur. dekat je rumah wa.

Kerja-kerja yang disebutkan adalah bebas samada wa nak pegi atau tak. Menarik kan? Gaji wa tak kisah berapa pun. Asalkan kerja halal. Cerita Belalang memang wa jadikan teladan.


Aktiviti petang dan malam adalah dirahsiakan. Sebab ada aksi rempit dan lepak di pantai. Ish3..

Itu lah serba sedikit gaya hidup orang kampung. Ni tak termasuk kalau kerja-kerja nelayan lagi. So, ada sape2 mau masuk minang?

psst: topi hilang waktu kem... tapi saudara TAUFIK dah hadiahkan satu. Siap ada lambang Polis. TAUFIK, KALU LU BACE NI, SILA TINGGALKAN LINK BLOG LU!

psst: THIRD ROCK FROM SUN MEMANG BEST ! MACAM CELAKAK. (Khamis malam Jumaat 12:30 tgh malam.). Tak dilupakan Kappa Mikey (tv9 pukul 4 ptg hari ape wa x tau .isnin ke khamis mungkin.)


36 ulasan:

suzy berkata...

hoit hoit..haha

suzy berkata...

first ;p

chah~ berkata...

breakfast sebelom gosok gigi memang nikmat. hahaha

Farhana berkata...

Kalau takde insan teluk intan lama dah kot masuk minang.. Hahaha.. Memang snang arr sape kawen ngan lu arr oranglidi.. Lu solehah.. Mithali.. Sume ade arrr.. Hehehe.. ;p

~ mlm2 pi laut watpa? bhaya wo.. org kate jin laut manyak brkeliaran..

suzy berkata...

minang???
leh ek gurl minang boi??hahahaha

cm tuh wa g minang si razman..hahahahaha...

sayu=pilu berkata...

heheheh lu siap buat keje rumah bagai....hahahah wa respek sama lu la....wa nih ada timing gak buat keje suri rumah tangga nih....bes nyer bakal bini lu...

kalo wa pinang lu bleh....heheheheheh hantaran suma lu tanggung wa masuk rumah cuci kaki jer.....wakakakkakak guro2 erk jgn marah....

wa salut lu kisah belalang jadi teladan yg buruk jd kan sempadan...toinktoinktoink....

wat the food byk giler komen wa...ahahahah biji mata wa hampir lebam...

notso_violet : seindah bunga seri pagi berkata...

mesti kembang kempis idong si razman baca komen si suzy nih.

menarik la aktiviti harian ko.

YobSumo berkata...

PSSCM tu apa wei?

itu rumah kau? taknak jemput aku pergi ke? teringin mahu rasa hidup betul betul kampung. Baru byk ilmu di dada ye tak.

░♥si lampu neon♥░ berkata...

aku nak duduk kampung ko leh?

iyllienaz berkata...

gile rajen ko dok kat umh..mmg ramai la yg masuk minang lpas ni..

FatinZol berkata...

bguih2..anak sape la ni..

faiq berkata...

lu kawin import aku jd tukang makan k

Jard The Great berkata...

oit.. nnt bile ko kawen.. jgn lupa jemput aku tauu.. ehehe

Koyuki berkata...

gua suke kehidupan kampung macam tu

.rafiq. berkata...

minum teh o pg2 bgus ke?
rugi wa gosok gg dulu.

Ain Butterscoth berkata...

kan best dok kt area rumah lu
wakkakkaa

jenny ngeian berkata...

haha..ni entri nak promote diri utk dipinang ke?? rumah katne ek?familiar je tengok

Cik Cookie berkata...

happy hour laa dok umh.
heavennya.
jeles nih

rene berkata...

macam plan nak duduk kampung je. hihihi

meorazor berkata...

bape besor punye umah daa..

bape ekar nieh?
2 ekar sampei?

best giler.wat dusun sekeliling umah lu!haha

Anis berkata...

duk umah mmg best .
hehee

Nabil Fizri berkata...

Mkn kek batik tanpa gosok gg lagi umph!

Cik Dila berkata...

silat cekak..?
bleh caya ke..?

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ berkata...

da cam anak dara beb kemas uma~
bgus2~
insan terpuji~
wahahaha~

zinatulhayah89 berkata...

bagus tul...=p
jgn hrp p0mpuan je ye x....

imHepPie berkata...

cheh da ada awek lak kalo x mmg aku promot kat mak aku huuu...

aku msh ternanti dr pagi smpai mlm ko x gosok gigi ke xda pon haha

mukasurat17 berkata...

ko tiru aku ea? minum dlu baru gosok gigi...
hahaha

BuLaN iTu aKu berkata...

ramai la jadi anak dara tua kat area selangor...

rindu pada suasana kampung...

Wanie-san berkata...

wa!!sgt2 best aktiviti mung..rase nok join skali!
suasana kampung mmg best gile2!!

ruffey berkata...

ko igt kawen org Sarawak murahh?

kalo ko kawen ngan org Sabah, lagi pengsan la, kat 1 tempat ni, Penampang kalau aku tak salah, kalau takda rm20k, jgn mimpi nak meminang. hehe

chokio_nia berkata...

ewah..cm diari dah ne..hoho..aku ske uma ko..nk tumpang tdo stu mlm bole??

[z@ck] berkata...

ko nk kawin ngn org sarawak ke..
abis 2 ak ni macam mana?
hhuhuu..
smpi hati!

ahahahhaa

oranglidi berkata...

oranglili,
-ade jugak kena jentik ni..
-macam mane la lu dapt first arini. hehe.

chah,
-ahahahaha.. lu pun same ke? cis.

farhana o farhana,
-heheehehe.. senang menda? makin payah je.
-solehah? lu ingat wa solehah cite indonesia ke?
-malam2 lepak kat laut tengok maksiat. heheheh.
-jin dah x de skang. monsoon cup.

oranglili skali lai,
-bolehla.
-sila2. hehe. ke nak mntak wa g risik?

sayu x pilu dah,
-mak aiih, panjang komen..
-xyah respek sangat. dah jadi kebiasaan.
-hantaran lu la tanggung. cis.
-belalang memang patut dijadikan idola kecil.
-toink? menda jatuh?
-foodddd.... lempang mata kang.

violin, eh, violet,
-hehehe.. die x datang sini dah. dia sibuk.
-menarik ape?

yob,
-PSSCM= Persatuan Seni Silat Cekak Malaysia
-itu rumah depan rumah wa.
-wa jemput je sape2 nak hadir. hehe.
-mehla kampung. nanti wa layan secara bandar. hehe.

neooon,
-jom!

iyllienaz,
-hehehe.. rajin mendaaa.?
-xde nye nak mnang.

fatin,
-anak abah.

faiq,
-baek wa suruh lu jadi pembasuh pinggan. cis.

Jard,
-oi, haha. jemput2. lu pun sama.

koyu,
-suka je?

rafiq,
-tau tak pe. lepas ni try la.

Ain,
-hehe.. sebab ade wa ke?

jenny,
-bukan laa.. promote terengganu laaa.
-dekat je dengan unibersiti lu. hehehe.

cik kookie,
-hehe. hepi2.

rene,
-yaapp

meor,
-lame x dengar khabar lu.
-berekar-ekar rasenye. heheehe..
-wat dusun kang banjir plakk

anis,
-lagi2 kalau duk cameroonn

Nabil,
-lu ajak wa llepak kota baru?
-makan kek batik kena ade awek berkain batik.

cikdilaa,
-serius..

ayu lame x dgr cite,
-hehehe.. anak teruna.
-lu pun same kan?

ezaty,
-boleh jadi surirumah x?
-hehe.. betul2. jgn harap pmpuan je.

imheppy,
-mane awek? mane?
-haha. memang xde.

muka 17,
-mane ade tiru? ke lu adalah wa?

Rembulan,
-HAHAHAHAH.. 300 RINGGIT WOO..
-rindu? jom kampung!

wanie,
-hehehe.. jom la join..
-suasana kampung best kalau ada benda nak dibuat.

ruff,
-MAK AIHH! BIAR BETUL 20K?
-er, tolong la cari sorang untuk wa. hehe.

choki ain,
-diari ramadhan. hehehehe.
-jomla tumpang. tapi atas tangga. hehe.

ZaCk,
-hahahahaa.. xpe2. pintu 2,3 dan 4 ade lagi. heheheh.

Fatt Chin Choy berkata...

smart kg ko
rumah ko pun besar
ko plak rajin
dan ko pakai baju besar

best kan aku puji ko

oranglidi berkata...

cis.

sya ar berkata...

rajen lu.

*usyar entri lme anda.
sbg menghargai bende canggih kat sidebar lu tuh.
haha.